Producenci aut o cięciu emisji: niech Unia weźmie się do roboty
Producenci samochodów zaczynają naciskać na Unię Europejską w sprawie infrastruktury do ładowania – podczas gdy im stawia się ambitne wymagania pod względem cięcia emisji i pcha w stronę elektromobilności, w rozwoju infrastruktury ładowania cele wciąż są zbyt mało ambitne. Tylko 11 proc. tego rodzaju europejskiej sieci stanowią szybkie ładowarki - a bez nich kierowcy będą "bać się" elektromobilności.

- Według ACEA (The European Automobile Manufacturers' Association) rozporządzenie w sprawie infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR) stawia rozwojowi infrastruktury ładowania zbyt mało ambitne cele.
- Na niemal 225 000 publicznych ładowarek tylko 24 987 to szybkie ładowarki, o mocy ponad 22 kW.
- Polska ukazuje się w tej statystyce całkiem nieźle: szybkie ładowarki to 38,6 proc. naszej sieci.
Treść artykułu jest dostępna dla zalogowanych użytkowników posiadających aktywny abonament Strefy Premium. Zaloguj się