Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2021

Najpopularniejsze marki w Europie

Autor: IBRM Samar
Dodano: 17-10-2008 10:07

Na pozycji lidera europejskich rynków umocniła się Grupa Volkswagena - jej udział przekroczył 20,1%. Mimo malejącej sprzedaży (-2,6%) VW zwiększył swój udział w europejskim rynku z 19,7 do 20,1%. Pozostaje też najchętniej kupowaną marką na kontynencie ze sprzedaż na poziomie 1 211,5 tys. aut oznacza spadek o 2,1% liczą rok do roku, ale pozwoliła zwiększyć udział w rynku z 10,1 do 10,3%.

Drugie miejsce należy do Forda - sprzedaż nieco ponad 975 tys. szt. (-3,7%), co pozwoliło zachować udział sprzed roku (8,3%).

Na trzecim miejscu jest Opel, który sprzedał w ciągu trzech kwartałów 935,5 tys. aut (-10,7%), a udział marki w rynku zmniejszył się w tym czasie z 8,5 do 8%.

Poza podium został sklasyfikowany Renault (883,7 tys. aut, -3,7%). Producenci z kolejnych pozycji przełamali tendencję spadkową i osiągnęli lepsze wyniki niż przed rokiem: Peugeot - 810,5 tys. nabywców (+5,8%), Fiat - 765,3 tys. (+2,1%) i Citroen - 678,5 tys. (+3,7%).

Ósmą lokatę zajmuje Toyota, która sprzedała w Europie 608,5 tys. aut (-12,2%). Dalej Mercedes - 947,7 tys. (-4,6%). Czołową dziesiątkę zamyka BMW - 529,2 tys. (+1,1%).

Największym tempem wzrostu sprzedaży w br. wyróżniają się Nissan (+16,7%, 277 tys. szt.), Jaguar (+15,8%, 31 tys. ) i smart (+15,7%, 77 tys. ). Najmocniej w dół pikowały: Alfa Romeo (-30,6%), Land Rover (-28,1%) i Lexus (-26,1%).

Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2021