Czy opłaca się sponsorować polskich piłkarzy?
Dziś reprezentacja Polski rozpoczyna przygodę z mistrzostwami świata w piłce nożnej w Katarze. Kibice wyczekują wygranej w pierwszym meczu z Meksykiem, a sponsorzy… liczą na zwrot z wielomilionowych umów z PZPN. Czy ta gra im się opłaca?

- Ani pandemia ani wojna w Ukrainie nie wyhamowały rynku sponsoringowego.
- Coraz więcej naszych partnerów patrzy na sponsoring jak na narzędzie, które pozwala realizować cele wizerunkowe, biznesowe i społeczne - mówi WNP.PL Łukasz Wachowski, sekretarz generalny PZPN.
- Historia występów reprezentacji Polski na mistrzostwach świata pokazuje, że może to być krótka przygoda. I co prawda wyniki sponsorowanej drużyny wpływają na potencjał komercjalizacji danego produktu sportowego i jego atrakcyjność medialną, to w przypadku piłki nożnej serca kibiców, ale także sponsorów wybaczają porażki.
Treść artykułu jest dostępna dla zalogowanych użytkowników posiadających aktywny abonament Strefy Premium. Zaloguj się