Eksplozja kosztów na budowie szybkiej kolei w Indonezji
Podczas szczytu G20 na Bali przywódcy Indonezji i Chin poprzez łącze wideo byli świadkami próby operacyjnej jednego z flagowych projektów chińskiej Inicjatywy Pasa i Szlaku (BRI), czyli szybkiej kolei na trasie Dżakarta - Bandung.

- Przeciwnicy projektu wskazują linię kolejową jako kolejny nieudany projekt Inicjatywy Pasa i Szlaku, który dodatkowo grozi wpędzeniem Indonezji w pułapkę zadłużenia.
- Budowa przekroczyła pierwotny budżet o ponad 2,5 mld dolarów.
- W przeciwieństwie do pierwotnie planowanych 5,5 mld dolarów - z których 75 proc. było finansowane na zasadzie preferencyjnej pożyczki - o całą pozostałą część ostatecznych kosztów, szacowanych w sumie na ok. 8,1 mld dolarów, musiała zadbać Indonezja.
Treść artykułu jest dostępna dla zalogowanych użytkowników posiadających aktywny abonament Strefy Premium. Zaloguj się