Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2020

Japoński motobiznes dołuje

Autor: pb.pl
Dodano: 06-01-2009 21:47

Sprzedaż aut w Japonii skurczyła się w ub.r. najmocniej od 1980 r. To skutek recesji, która zmusiła klientów do oszczędzania.

Największy spadek zanotowała Toyota, największy producent w Japonii (-7,4%, do 1,47 mln szt.) oraz Nissan, trzeci gracz na rynku (-5,9%, do 678 tys. szt.). Sprzedaż Hondy, drugiego producenta, wzrosła o 0,4%, do 624,5 tys. aut. Łącznie Japończycy kupili 5,08 mln aut, czyli o 5% mniej niż rok wcześniej - podało stowarzyszenie dealerów samochodowych. - W branżę uderzył huragan - skwitował Ichiro Takamatsu, szef firmy doradczej Alphex Investments.

Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2020