Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2022

Czy brytyjski "cab" przyjmie się w Polsce?

Autor: Mototarget
Dodano: 30-04-2009 10:06

LTI Ltd. brytyjski producent rozpoznawalnych, londyńskich taksówek rozważa wprowadzenie swoich samochodów na nowe rynki, w tym także do Polski. Jest już u nas pierwsza w pełni wyposażona taksówka w celach pokazowych - model TX4 w wersji LHD.

LTI podwoiła w tym roku moc produkcyjną poprzez otwarcie nowej fabryki w Szanghaju. W zeszłym roku zakończono z zadowalającym skutkiem próby samochodów z nowej linii produkcyjnej, a nowy model TX4 będzie promowany na chińskim rynku. Ponieważ wszystkie komponenty i istotne rozwiązania techniczne są sprowadzane z Europy, a w Szanghaju odbywa się jedynie montaż, auto będzie tańsze, o ok. 12% od tej samej wersji produkowanej w Wlk.Brytanii.

Jacek Kurowski, przedstawiciel LTI w Polsce mówi, że samochód z nowej linii niczym nie różni się od obecnych samochodów z Anglii. Jak twierdzi: - Szanse dla naszych samochodów na nowych rynkach są wielkie, ponieważ po raz pierwszy obydwie linie w Anglii jak i w Chinach będą produkować wersję LHD.

TX4 jest to jedyny samochód, który od podstaw budowany jest dla celów prowadzenia usług przewozowych. Pięć miejsc siedzących dla pasażerów, każde wyposażone w pasy bezpieczeństwa, i wydzielona kabina kierowcy dają podwyższoną wygodę i prywatność. Zapewnia to też maksymalne bezpieczeństwo dla kierowcy.

TX4 posiada w standardzie wszelkie niezbędne rozwiązania dla niepełnosprawnych, łącznie z wysuwaną rampą i miejscem do przypięcia wózka inwalidzkiego.

Silnik jak i wszystkie podzespoły mają wytrzymywać ciągłą pracę o wiele dłużej niż inne samochody rodzinne wykorzystywane jako taxi. Używane taksówki pokazują się w komisach na Wyspach dopiero po 5 latach eksploatacji. Zdarza się że przebieg takich pojazdów sięga 1 mln km.

Jakkolwiek samochód najczęściej kojarzony jest z czarną barwą, nie ma problemu z pomalowaniem go w dowolny kolor.

Do napędu londyńskiej taksówki służy silnik 2.4 diesel spełniający normy Euro IV , który osiąga maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1800 obr./min. i moc maksymalną 100 KM przy 4000 obr./min. Spory samochód (dł. 458 cm, szer. 203 cm) posiada zaskakująco niski promień skrętu - niecałe 8 m. Spalanie paliwa - niespełna 9 l/100 km. Do wyboru jest 5 biegowa manualna lub automatyczna skrzynia biegów.

Treść artykułu jest dostępna dla zalogowanych użytkowników posiadających aktywny abonament Strefy Premium. Zaloguj się

Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2022