Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2020

MAN: badania nad bezemisyjnym napędem przyszłości

Autor: MAN, wnp.pl (AG)
Dodano: 11-06-2009 20:15

MAN Nutzfahrzuge od lat 90. prowadzi badania nad napędami "zero emisji". Bazują one przede wszystkim na sprężonym wodorze jako nośniku energii do ogniw paliwowych albo jako paliwo do silników spalinowych MAN, działających z wykorzystaniem sprawdzonych niskoemisyjnych technologii napędu na gaz ziemny.

W obu projektach badawczych - "H2argemuc" (Port Lotniczy Monachium i okolice, 1999 do 2006) oraz "HyFLEET:CUTE" (Berlin, 2006 do 2009) wypróbowano technologie w praktyce, przejeżdżając ok. 1 000 000 km. Po pierwszym autobusie na ogniwa paliwowe w roku 2000, MAN mógł cztery lata później zaprezentować bardziej rozwinięty autobus hybrydowy na ogniwa paliwowe z technologią Ultracap i przetestować go w komunikacji miejskiej w Monachium. Autobusy o tej wielkości i mocy z silnikami spalinowymi na wodór (ICE, Internal Combustion Engines), oferowane przez MAN, zakończyły pomyślnie testy w Berlinie i można było podjąć decydujące kroki mające na celu stworzenie wydajnego silnika z turbodoładowaniem o mocy 200 kW.

Treść artykułu jest dostępna dla zalogowanych użytkowników posiadających aktywny abonament Strefy Premium. Zaloguj się

Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2020