Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2020

Internet dla Polaków jest przede wszystkim porównywarką cen

Autor: wnp.pl (Marcin Złoch)
Dodano: 13-11-2009 10:04

Dla ponad połowy Polaków (53 proc.), internet to sposób porównywania cen, sklepów i produktów - wynika z raportu "Zakupy świąteczne 2009" przygotowanego przez ekspertów firmy doradczej Deloitte,

Internet i nowe media lepiej zaspokajają potrzeby polskich konsumentów w wyszukiwaniu najlepszych ofert cenowych i porównywaniu ofert, jednak rzeczywiste zakupy robią w hipermarketach (żywność) lub hipermarketach i centrach handlowych (prezenty nieżywnościowe). Według analityków tylko 22 proc. Polaków dokonuje zakupów świątecznych w internecie, a 24 proc. z nas wcale nie używa sieci w celu dokonania zakupów świątecznych. Głównym powodem niekorzystania z e-zakupów w Polsce, podobnie jak w Europie, jest brak możliwości dotknięcia produktów (77 proc.), preferencje robienia tradycyjnych zakupów (60 proc.) oraz obawa przed oszustami (32 proc.). 71 proc. Polaków korzystających podczas świątecznych zakupów z internetu robi to z powodu większego wyboru produktów.

Treść artykułu jest dostępna dla zalogowanych użytkowników posiadających aktywny abonament Strefy Premium. Zaloguj się

Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2020