Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2020

Alior podsumował pierwszy rok działalności

Autor: wnp.pl (WP)
Dodano: 16-12-2009 13:37

Od rozpoczęcia działalności operacyjnej z usług i produktów Alior Banku skorzystało już ponad 545 tysięcy klientów, w tym 30 tysięcy klientów biznesowych. Wolumen depozytów przekroczył 3,9 miliarda zł, a kredytów 2,6 miliardów złotych. W efekcie bank ma 0,7 % udziału w rynku.

"W 2009 roku dzięki innowacyjnej ofercie produktów i usług, rozpoznawalnej marce oraz szybkiej rozbudowie sieci placówek zostały stworzone stabilne fundamenty dla funkcjonowania banku. W 2010 roku bank zamierza utrzymać najwyższy standard jakości obsługi Klientów, a także rozwijać konkurencyjną ofertę." - pisze Alior w komunikacie dla mediów.

Po pierwszym roku działalności bank ma sieć 142 oddziałów i 8 centrów biznesowych oraz 2100 pracowników.

Bank z dumą podkreśla, że w rankingach przygotowanych przez redakcje magazynów "Forbes" i "Newsweek" otrzymał trzy z czterech głównych nagród w rankingu "Przyjazny Bank Newsweeka 2009". Miesięcznik "Forbes" przyznał Alior Bankowi tytuły: "Najlepszy bank dla firm" i "Najlepszy broker inwestorów indywidualnych". W grudniu 2009 r. Alior Bank zwyciężył również w rankingu Dziennika Gazety Prawnej „Bank Najbliższy Klientowi”.

Zarząd Alior Banku przewiduje, że w 2010 roku zostanie osiągnięty pozytywny miesięczny dochód na poziomie operacyjnym, tzw. break-even operacyjny. Kontynuowany będzie rozwój sieci oddziałów własnych i agencyjnych oraz rozwój oferty produktowej, m.in. poszerzenie jej o factoring. Bank podtrzymuje też plany zdobycia docelowo 2-4% udziału w rynku w zależności od segmentu działalności i uzyskanie rentowności już w 2012 roku. W tym czasie ponad 1 milion klientów będzie obsługiwanych w 200 oddziałach i 400 placówkach agencyjnych banku.

Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2020