Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2022

Europejska sprzedaż aut podchodzi do lądowania

Autor: ACEA, IBRM Samar
Dodano: 21-12-2009 09:41

Stowarzyszenie ACEA opublikowało wyniki sprzedaży samochodów osobowych na rynkach europejskich za jedenaście miesięcy br.

W listopadzie na Starym Kontynencie przybyło łącznie 1 182 078 nowych aut osobowych (-6,4% / październik '09, +26,6% /rr). Najbardziej przysłużyli się temu klienci na rynkach Europy Zachodniej, którzy kupili w listopadzie 1 084 864 auta (+31,1% / rr). W państwach EFTA sprzedano prawie 32 tys. aut (+16,9%), natomiast na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej odnotowano dotkliwy spadek: 65,2 tys. aut (-16,7%).

Sprzedaż sumaryczna od początku br. wyniosła 13 406 485 szt. (-2,8% rr).

Na pozycji lidera europejskiego rankingu umocnił się w imponujący sposób rynek niemiecki ze sprzedażą od początku roku : 3 591 611 szt. Ponad 25% wzrost na przestrzeni roku pozwolił Niemcom zwiększyć udział w europejskim z 20,8 do 26,8%.

Tytuł wicelidera zachowała Francja, gdzie sprzedano od początku roku 2 040 279 aut (+7,6%). Rynki sklasyfikowane na kolejnych pięciu lokatach wykazują tendencję spadkową sumarycznej sprzedaży, ale we wszystkich przypadkach wskaźniki są łagodniejsze niż w poprzednich miesiącach: poczynając od rynku włoskiego: 1 992 tys. aut (-1,4%), przez brytyjski:1 844 tys. (-8,9%), hiszpański: 862 tys. (-20,8%), belgijski: 450 tys. (-12,5%) po holenderski: 380 tys. (-23%). Taki trend przełamuje dopiero rynek austriacki, gdzie sprzedaż 300 tys. nowych aut oznacza wzrost o 7,9%. Na IX miejscu ponownie znalazł się rynek polski z wynikiem sprzedaży na poziomie prawie 292 tys. szt. i wzrostem o 0,5%.

Treść artykułu jest dostępna dla zalogowanych użytkowników posiadających aktywny abonament Strefy Premium. Zaloguj się

Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2022