Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2020

Toyota wpadła do handlowego dołka

Autor: Bloomberg, pb.pl
Dodano: 25-01-2010 09:31

W ub.r. największy koncern motoryzacyjny na świecie, Toyota Motor odnotował 13% spadek sprzedaży w ujęciu globalnym.

Toyota znalazła nabywców na 7,81 mln pojazdów wobec 8,97 mln rok wcześniej. Sprzedaż zmniejszyła się w USA i Japonii, dwóch największych rynkach dla koncernu. Spadający popyt na auta Toyoty wykorzystał m.in. niemiecki Volkswagen, notując w 2009 r. rekordową sprzedaż. VW zamierza do 2018 r. przeskoczyć japońskiego rywala w rankingu największych producentów aut.

Sprzedaż Toyoty w USA zmniejszyła się o 20% do 1,77 mln szt., wynika z danych zaprezentowanych przez Autodata. W przypadku głównego rywala, koncernu GM wynik był słabszy o 30% i wyniósł 2,06 mln szt.

Sprzedaż Toyoty na japońskim rynku spadła o 6,7% do 1,35 mln. Popyt w Chinach na auta japońskiego koncernu zaowocował wzrostem sprzedaży o 21% do 709 tys. Z kolei sprzedaż aut z koncernu Volkswagen zwiększyła się w Państwie Środka o 37% do 1,4 mln szt.

Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2020