PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj
Europejski Kongres Gospodarczy

13-15 maja 2019

Katowice • Spodek i MCK

Dla firm transformacja cyfrowa to głównie automatyzacja. Są jednak inne ważne technologie

Autor: Ireneusz Chojnacki
05-07-2019 17:15 |  aktualizacja: 05-07-2019 17:19

Internet rzeczy, analityka danych, Edge computing, sztuczna inteligencja, druk 3D, digital twin, czyli doprowadzenie do tworzenia bliźniaka cyfrowego procesu, produktu albo całego przedsiębiorstwa, także automatyka i robotyka - to są technologie do wykorzystania jako cegiełki w cyfrowej transformacji. Respondenci z sektora MŚP wskazali, że idziemy najczęściej w stronę automatyzacji, bo to jest tak zwany nisko wiszący owoc, czyli coś, co jesteśmy w stanie zmonetyzować w pierwszej fazie zmian bardzo szybko - wskazuje Łukasz Otta, dyrektor ds. transformacji cyfrowej w Siemens Polska.


Transformacja cyfrowa firmy to relatywnie złożony proces. Łukasz Otta, dyrektor ds. transformacji cyfrowej w Siemens Polska, wskazuje, że najpierw należy zastanowić się, co świadczy o tym, że przedsiębiorstwo jest innowacyjne i wpisuje się w trend Industry 4.0.

Czytaj także: Dylematy przemysłu 4.0

Wymienia kilka obszarów analizy - innowacyjność produktową, optymalizację kosztów produkcji poprzez digitalizację i tworzenie nowych modeli biznesowych - i wskazuje, że aby zmiany wdrażać, naturalnie potrzebni są kompetentni pracownicy, gotowi do bycia liderami i uczestnikami transformacji firmy.

- Bardzo często inżynierowie, zwłaszcza młodsi stażem, wskazują siebie jako potencjalny punkt wyjścia, jako chętnych do przeprowadzenia transformacji w danym przedsiębiorstwie. To kompetencja twarda, ale to nie wszystko oczywiście. Drugą kompetencją będzie rozumienie procesu produkcyjnego w całości, nie silosowego; rozumienie związków pomiędzy technologią, której mamy być promotorem, liderem i w której się szkolimy, a efektem biznesowym, który mamy przynieść firmie - wyjaśnia Łukasz Otta.

Zobacz również: W Europie jesteśmy zbyt tradycyjni

Łukasz Otta wśród technologii, które będą decydowały o konkurencyjności przemysłu, wymienia Internet rzeczy, analitykę danych, Edge computing (architektura rozproszonych zasobów IT, w ramach której dane są przetwarzane na obrzeżach sieci), sztuczną inteligencję, druk 3D, digital twin, czyli tzw. cyfrowego bliźniaka, a także automatykę i robotykę.

- Myślę, że to technologie, które są do wykorzystania jako cegiełki w transformacji. Respondenci z sektora MŚP wskazali, że jednak idziemy najczęściej w stronę automatyzacji, bo to jest tak zwany nisko wiszący owoc, czyli coś, co jesteśmy w stanie zmonetyzować w pierwszej fazie zmian bardzo szybko. Drugim bardzo istotnym wskazaniem respondentów była analityka danych, a trzecim obniżanie kosztów prototypowania poprzez wykorzystanie nowoczesnego software’u - podaje Łukasz Otta, powołując się na wyniki raportu Smart Industry Polska 2018.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.206.16.123
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


9 085 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

420 663 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 216 ofert w bazie

397 692 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.