PARTNERZY PORTALU

Influencer i Innovation Box? Ekspansja polskiej branży kosmetycznej

Polski rynek kosmetyczny to około 400 podmiotów. Fot. Sorbis / Shutterstock.com

Polska branża kosmetyczna zasługuje na uznanie. Poradziła sobie z wyzwaniami transformacji, z wejściem do Unii Europejskiej i z dostosowaniem regulacji, standardów, procedur prawa unijnego, a także z krajową legislacją, nie zawsze dostosowaną do rzeczywistości branży. Jest fenomenem polskiej gospodarki - mówili paneliści „GoGlobal - ekspansja polskiej branży kosmetycznej” na tegorocznym Europejskim Kongresie Gospodarczym.

  • Polska jest szóstym rynkiem kosmetyków w Europie i rośnie najszybciej wśród liderów, stale powiększając nadwyżkę w handlu międzynarodowym.
  • W branży wiele się zmienia. Klasyczny model promocji traci swoje znacznie na rzecz kanałów internetowych.
  • Od 1 lipca uproszczone mają zostać informacje dla klientów umieszczane na opakowaniach kosmetyków.

Weronika Achramowicz, partner w kancelarii Baker&McKenzie, podkreślała znaczenie polskiej branży kosmetycznej. Eksperci szacują jej stały i stabilny wzrost. Coraz ważniejsze stają jednak nowoczesne systemy sprzedaży takie jak e-commerce, influencer sale, a także nowe drogi do optymalnej ekspansji na obcych rynkach.

Henryk Orfinger, współwłaściciel Grupy Dr Irena Eris, prezes zarządu spółki-matki podkreślał, że w branży kosmetycznej w przeszłości przyszedł taki moment, kiedy wyjątkowo ważna stała się obecność na targach branżowych.

  - Otrzymaliśmy duże wsparcie od państwa i podczas najważniejszych dla nas targów w Bolonii mieliśmy największą i najładniejszą reprezentację - mówił twórca i wieloletni prezes Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego.

Henryk Orfinger zwracał uwagę, że obecnie zmienia się model promocji i targi oraz ogólnie działania B2B tracą na znaczeniu. - Teraz celem staje się B2C. Dzisiaj marketing to nie tylko reklama w prasie i telewizji, ale wykorzystywane są social media i inne, tańsze kanały dotarcia do konsumenta - mówił prezes słynnej polskiej firmy. - Zmiany pokoleniowe niosą ze sobą zmiany w użyciu narzędzi marketingowych.

Henryk Orfinger zwracał uwagę jednocześnie jak ważne było w danym momencie wsparcie państwa dla rozwoju polskiej branży kosmetycznej i namawiał do podobnych działań także i teraz.

Państwową instytucją, która wspiera polskie firmy w działalności zagranicznej, jest Korporacja Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych (KUKE). Jeśli projekt spina się biznesowo, może liczyć na jej pomoc.

- Patrzymy na rozwijające się rynki, na Chiny, na Indie. To kraje, gdzie zaistnienie naszych produktów jest niezmiernie trudne. Nie tylko dlatego, że ktoś używa innego rodzaju kosmetyków, ale też przez barierę wejścia, która jest wręcz nie do pokonania dla małych firm - mówił Janusz Władyczak, prezes KUKE. - Patrząc z perspektywy ogólnej, ryzyk pojawia się coraz więcej. I wykluczają one z gry małych przedsiębiorców. Mamy jednak firmy, które dobrze radzą sobie na świecie - produkują pod własna marką lub wykorzystując white label, ale trzeba podkreślić, że biznes kosmetyczny nie należy do łatwych.
×

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.189.171
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!