EEC Online

Trwa transmisja sesji

Zobacz program Wydarzenia Zaloguj się

Nowe ustalenia mogą być dowodem na to, że obecne zmiany klimatu są wynikiem działalności człowieka. Fot. Shutterstock.com
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: PAP/PSZ
  • Dodano: 26-07-2019 12:21

Najcieplejszy okres w skali 2 tysięcy lat przypada na ostatnie dekady i dotyczy ponad 98 proc. powierzchni Ziemi. Takie wnioski przedstawiają w "Nature" i "Nature Geoscience" badacze długoterminowych trendów dotyczących temperatur.

• Naukowcy stwierdzili, że nie ma dowodów na to, że okresy ocieplenia czy ochłodzenia zachodziły w tym samym czasie na całej Ziemi.
  • Wcześniejsze ustalenia zakładały, że stosunkowo zimne lub ciepłe okresy w skali 2 tysięcy lat były zjawiskami globalnymi.
  • Według badaczy współczesne zmiany klimatu są czymś bezprecedensowym i nie da się ich tłumaczyć wyłącznie naturalną zmiennością klimatu.

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Do artykułu: Naukowcy negują dotychczasowe teorie ws. zmian klimatu. Ta sytuacja nie ma precedensu

• Bob 2019-07-27 15:39:29
    Erupcja wulkanu wytworzyła tyle co2 co ludzkość w całym ostatnim 100 leciu a drzewiej wulkanów czynnych było od groma .
    • Condor 2019-07-29 11:48:57
      Jakieś źródła tych rewelacji?
  • Ciekawe 2019-07-26 16:58:02
    Proszę się zapoznać z teorią pistoletu metanowego
  • Szwajcar 2019-07-26 15:43:45
    Chyba coś przeoczyłem, bo zawsze sądziłem, że Berno jest w Szwajcarii.
    • Mario 2019-07-26 18:18:07
      Właśnie też chciałem zapytać, co na to Szwajcarzy.
    • Nie-Niemiec 2019-07-26 18:19:35
      Na początku odruchowo przeczytałem 'Berlinie', ale po sekundzie naszła mnie ta sama myśl...
  • Dowody XD 2019-07-26 15:32:15
    Najbardziej mi się podoba, zdanie w którym badacz twierdzi, że nie ma dowodów za tą hipotezą, tylko troszeczkę milcząco przyznaje, że nie ma również dowodów przeciw.
    • śmiszek 2019-07-28 11:54:52
      A mnie śmieszy "logika" tych "uczonych", którzy najpierw "uczenie" dowodzą, że za ostatnie 2000 lat mamy tylko dane wybiórcze z 2 kontynentów (co już nie jest prawdą, bo już odwierty w lodowcach Antarktydy i Grenlandii pokazują historię klimatu z ostatnich kilkuset TYSIĘCY lat), i na ich podstawie nie możemy wyciągać wniosków globalnych, a potem zgrabnie i "naukowo" "dowodzą", że działalność cżłowieka w ciągu ostatnich STU LAT powoduje GLOBALNE zmiany klimatu, bo dokonują jakichs szemranych pomiarów "na całym świecie".
  • Damian 2019-07-26 13:50:20
    Artykuł zapewnie sponsorowany przez greenidiots
    • Ciekawe 2019-07-26 17:02:16
      Ciekawa jestem jakie osiągnięcia dla dobra społeczeństwa oraz nauki ty masz na koncie, że roscisz sobie prawo do ich obrażania? Bo biorąc pod uwagę styl twojej wypowiedzi śmiem podejrzewać, że twoja działalność ogranicza się do zachowań szkodliwych społecznie.
      • ryl_bielszowice 2019-07-26 18:07:44
        "działalność ogranicza się do zachowań szkodliwych społecznie" - to bardziej pasuje do zielonych terrorystów
      • sołtys kierdziołek 2019-07-28 11:50:42
        Demagogiczne pytania to klasyka oszołomów klimatycznych, takich jak ty. Nie ma argumentów, więc używa się albo agresji albo demagogii. Wróć dziewczynko do piaskownicy i zrób sobie babkę z piasku.
      • qwerty 2019-07-29 12:57:40
        @ryl_bielszowice bo zieloni są jak arbuz - tylko z zewnątrz, a w środku czerwoni. A w górnictwie też komuna pełną gębą.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.45.196