PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Jak uniknąć podwyżki cen prądu po zmianie sprzedawcy? PGE Obrót przedstawia rozwiązanie

Autor: PAP/rs
20-08-2019 19:32
Jak uniknąć podwyżki cen prądu po zmianie sprzedawcy? PGE Obrót przedstawia rozwiązanie

Klienci PGE Obrót, którzy 30 czerwca 2018 r. korzystali z usług innego sprzedawcy, muszą przedstawić faktury za ten okres

Fot. Pixabay.com

Klienci PGE Obrót, którzy 30 czerwca 2018 r. korzystali z usług innego sprzedawcy, muszą przedstawić faktury za ten okres. Jest to niezbędne, abyśmy mogli wyznaczyć ceny za cały obecny rok – poinformował rzecznik prasowy PGE Obrót Mariusz Majewski.

Rzecznik przypomniał, że zgodnie z ustawą prądową w rozliczeniu za 2019 r. klienci PGE Obrót nie zapłacą za energię więcej, ponieważ ceny dla wszystkich odbiorców zostały ustawowo utrzymane na poziomie cen i stawek z 30 czerwca 2018 r. Z tych preferencji korzystać mogą m.in. mikroprzedsiębiorstwa, małe przedsiębiorstwa, szpitale, jednostki sektora finansów publicznych, w tym samorządy, jeśli do 13 sierpnia 2019 r. złożyły wymagane ustawowo oświadczenie odbiorcy końcowego energii elektrycznej.
Inaczej sprawa wygląda w przypadku klientów, którzy zmienili sprzedawcę energii i 30 czerwca 2018 r. nie korzystali z usług PGE Obrót. Na nich, jak podkreślił Majewski, ciąży obowiązek przekazania dokumentów potrzebnych do potwierdzenia i ustalenia ceny z tego okresu.

"Trzeba to zrobić w ciągu 14 dni od otrzymania takiego pisemnego wezwania od naszej spółki. Można to zrobić m.in. poprzez naszą stronę, na której dostępny jest aktywny formularz, w którym należy podać dane identyfikacyjne i załączyć wymagane dokumenty. Jest to najszybsza i najwygodniejsza ścieżka" - powiedział.

Dokumenty można także złożyć osobiście we wszystkich stacjonarnych Biurach Obsługi Klienta PGE Obrót albo drogą elektroniczną na adres ekancelaria@gkpge.pl lub też z wykorzystaniem konta w eBOK.

Majewski podkreślił, że faktury, duplikaty faktur, ich kopie oraz złożone dokumenty lub ich odpisy, a także pisemne potwierdzenia powinny dotyczyć okresu rozliczeniowego obejmującego dzień 30 czerwca 2018 r. "Ponadto muszą być potwierdzone +za zgodność z oryginałem+ przez odbiorcę końcowego, dla którego wystawiono tę fakturę albo jej duplikat. Również w przypadku przesłania skanu faktury mailem przed zeskanowaniem należy na kopii dokumentu potwierdzić zgodność z oryginałem" - dodał.

Z kolei odbiorcy, którzy 30 czerwca 2018 r. byli klientami PGE Obrót, a obecnie korzystają z usług innego sprzedawcy, mogą złożyć do spółki wniosek o wydanie duplikatu faktury obejmującego ten okres. "Można go złożyć elektronicznie, wysyłając prośbę na adres serwis@gkpge.pl, telefonicznie poprzez naszą infolinię albo osobiście w Biurach Obsługi Klienta" - powiedział Majewski.

PGE Obrót wchodzi w skład Grupy Kapitałowej PGE - największej grupy energetycznej i ciepłowniczej w Polsce i jednej z największych firm energetycznych w Europie Środkowo-Wschodniej. Spółka obsługuje ponad 5 mln klientów.
Podobał się artykuł? Podziel się!

NA GIEŁDZIE

PGE [PGE]

kurs:

8.8340 PLN 0.0680 (0.78%)

Notowania | Analiza techniczna


KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.171.146.16
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


POLSKA I ŚWIAT

8 832 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

427 668 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 216 ofert w bazie

397 692 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.