PARTNERZY PORTALU

PGE Energia Ciepła nie może sobie pozwolić na opóźnienia

PGE Energia Ciepła nie może sobie pozwolić na opóźnienia
W 2020 r. sześć elektrociepłowni PGE Energia Ciepła obchodziło swoje jubileusze, wśród nich Elektrociepłownia Gdyńska - 45-lecie. Fot. mat. GK PGE / YouTube

W 2020 PGE Energia Ciepła odnotowała przyłączenia nowych odbiorców o mocy cieplnej zamówionej 222,8 MWt. To wprawdzie nie był tak rekordowy rok, jak 2019, w którym przyrost zamówionej mocy cieplnej wyniósł blisko 240 MWt, ale obecny wynik też jest dla nas zadowalający. Inwestycje mające na celu dostosowanie naszych zakładów do zgodności z przepisami środowiskowymi wynikającymi z tzw. konkluzji BAT są na ukończeniu - mówi Przemysław Kołodziejak, p.o. prezesa zarządu PGE Energia Ciepła.

  • - Do dzisiaj żaden z naszych zakładów nie stał się ogniskiem zakażeń. Muszę podkreślić bardzo odpowiedzialną postawę wszystkich naszych pracowników - mówi Przemysław Kołodziejak.
  • - W 2020 roku, według wstępnych danych, wyprodukowaliśmy około 44 mln GJ ciepła i 8,7 TWh energii elektrycznej. To poziomy podobne, jak w 2019 roku - stwierdza.
  • - Generalnie nie widzimy zagrożeń dotyczących realizacji inwestycji koniecznych do terminowego osiągnięcia zaostrzonych norm emisji pyłów, SO2 i NOx wynikających z konkluzji BAT - wskazuje.
Z powodu, ogólnie rzecz ujmując, pandemii koronawirusa 2020 rok był trudny dla całej gospodarki. Przed jakimi wyzwaniami w związku z pandemią stanęła PGE Energia Ciepła i jak sobie z nimi poradziła?

- Rok 2020 rzeczywiście był dla nas trudnym rokiem, w szczególności w zakresie naszej działalności organizacyjnej. Najistotniejszą rzeczą było utrzymanie dostaw ciepła do naszych odbiorców. Oczywiście mieliśmy wcześniej opracowane plany zapewnienia ciągłości działania, ale nie uwzględniały one takiej sytuacji, jaka wynikła z pandemii.

Zobacz także: PGNiG Termika ma poważne plany. Czeka na strategię

Już od stycznia bacznie obserwowaliśmy rozwój pandemii i gdy zaczęły docierać niepokojące informacje z Włoch, podjęliśmy zdecydowane działania zmierzające do zapewnienia bezpieczeństwa naszych pracowników i bezpieczeństwa dostaw ciepła. Skorygowaliśmy odpowiednio plany zapewnienia ciągłości działania, opracowaliśmy standardy pracy w reżimie sanitarnym, m.in. wdrażając procedury bezkontaktowego przekazywania zmian pracy, możliwość sterowania produkcją z nastawni rezerwowych, ograniczające kontakty pomiędzy pracownikami. To wszystko pozwoliło nam utrzymać ciągłość działania we wszystkich zakładach.

Czytaj również: Veolia odwoła się od decyzji UOKiK ws. kary 120 mln zł

Czy doszło do zakażeń koronawirusem wśród waszych pracowników?

- Wśród pracowników, a zatrudniamy ponad 3,5 tys. osób, odnotowaliśmy pojedyncze przypadki zachorowań na COVID-19, których źródło zakażenia było zewnętrzne. W sumie zanotowaliśmy tylko dwa przypadki tzw. transmisji poziomej, czyli zakażenia pracownika przez pracownika. Z ostrożności na przykład w jednym z zakładów wprowadziliśmy okresowe skoszarowanie pracowników. Do dzisiaj żaden z naszych zakładów nie stał się ogniskiem zakażeń.

 

×

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: PGE Energia Ciepła nie może sobie pozwolić na opóźnienia

  • Paweł 2021-01-23 13:53:39
    PGE energia ciepła - Jestem pracownikiem PGE w wydziale ruchu w Trójmieście, wszystko co napisano w artykule odnośnie bezpieczeństwa "Covidowego" jest kłamstwem. Pracownicy wydziału ruchu traktowani są jak mięso armatnie.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.174.50
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!