PARTNERZY PORTALU

Przemysł musi się włączyć w zielony trend albo będzie miał kłopoty

Rośnie wpływ otoczenia - zarówno klientów, jak i partnerów biznesowych - na to, by firmy, szczególnie te giełdowe, ograniczały swój wpływ na środowisko naturalne. Przedsiębiorstwa chcące się rozwijać, muszą do tego trendu się dostosować i nauczyć informować o swoich działaniach – to konkluzja dyskusji "Emisje – raportować czy nie?" w ramach EEC Trends.

  • Ciech do roku 2026 planuje obniżyć emisje CO2 o 30 proc. (w porównaniu do 2019 r.). 
  • LPP przystąpiło do kilku organizacji międzynarodowych, które dały grupie wiedzę, jak mierzyć ślad węglowy oraz jak mierzyć i raportować zużycie energii czy wody.
  • Nacisk otoczenia na firmy już jest bardzo duży, a w przyszłości będzie jeszcze większy. Firmy, które nie włączą się w zielony trend, będą miały problemy z rozwojem i nie znajda zewnętrznego finansowania.

– Widzimy mocny trend oczekiwania ze strony uczestników rynku, instytucji finansujących, partnerów biznesowych, inwestorów, ale także klientów wobec firm. Wszyscy oni oczekują podejmowania działań dekarbonizacyjnych oraz rzetelnego informowania o ich postępie - co oznacza, że spółki powinny mówić o tym, co robią i wywiązywać się z obietnic – mówi Piotr Rówiński, partner w PwC Polska.


Ciech: przemysł ciężki zmniejsza emisje CO2

Jedną z grup, która odczuwa, że jest coraz mocniej oceniana przez partnerów pod kątem wpływu na środowisko, jest Ciech.

– Nasze produkty - mocno oceniane przez rynek - sprzedajemy do różnych odbiorców, zarówno do przemysłu, jak i odbiorców końcowych. Chcielibyśmy nie tylko podążać za takimi trendami, jak Zielony Ład, ale i ukazać, że się dekarbonizujemy. Chcemy pokazać rynkowi, jak zamierzamy się zmienić i chcemy, aby nasi partnerzy, kontrahenci czy dostawcy zmieniali się również z nami. Zamierzamy w najbliższych kilkunastu-kilkudziesięciu latach doprowadzić do tego, że Ciech stanie się "zieloną organizacją". To jest w naszych strategiach – zapewnia Mirosław Skowron, członek zarządu Ciech.

Przypomina, że Ciech jest spółką giełdową, a więc inwestorzy, dostawcy, banki, instytucje finansujące i wszyscy inni interesariusze biznesu coraz częściej będą patrzeć, w jaki sposób firma zarządza energią, jak poprawia efektywność energetyczną, jak dba o środowisko i zmniejsza emisje CO2.

– Jesteśmy przemysłem energochłonnym i przemysłem ciężkim, ale nawet w tak trudnych technicznych wyzwaniach możemy wiele osiągnąć i być lepiej postrzegani niż w przeszłości – podsumowuje Mirosław Skowron.

Ciech do roku 2026 planuje obniżyć swoje emisje CO2 o 30 proc., w stosunku do 2019 r.

LPP: przemysł lekki pod szczególnym nadzorem otoczenia

Podobny wpływ otoczenia odczuwa grupa LPP, właściciel takich marek odzieżowych, jak Reserved, Mohito, House, Cropp i Sinsay. 

– LPP posiada bardzo rozproszony łańcuch logistyczny, ponieważ jesteśmy bardzo międzynarodową firmą, działamy na terenie 40 krajów i mamy wielu dostawców w Azji; odzież produkuje dla nas kilkaset fabryk. Już od kilku lat byliśmy postrzegani jako jedna z firm, która musi zwrócić uwagę na elementy związane z ochroną środowiska, z oszczędzaniem wody, z etyką produkcji. Cały łańcuch produkcyjno-dystrybucyjny był pod obserwacją organizacji międzynarodowych i naszych interesariuszy - w Polsce i za granicą – mówi Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes LPP.

 

×

SPÓŁKI

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Przemysł musi się włączyć w zielony trend albo będzie miał kłopoty

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.185.54
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!