Grupa PTWP, wydawca portalu WNP.PL, realizuje kampanię pod znakiem Zielonego Indeksu. Teraz ta gospodarcza inicjatywa ma poważne zaplecze ekspercie w postaci Rady Patronackiej.
- Realizacja celów kampanii zależy przede wszystkim od woli współpracy – firm, instytucji, ekspertów i autorytetów. Stąd idea powołania Rady.
- Autorytety, eksperci, najważniejsze instytucje i think tanki, a przede wszystkim przedstawiciele biznesu, którego głos w kwestiach emisyjności i jej ograniczania musi być lepiej słyszalny.
- Raportowanie i ograniczanie emisji to trend, od którego nie ma odwrotu. Jego rynkowy efekt czują już polskie firmy, a szczególnie eksporterzy. To jeden z wniosków z pierwszego wirtualnego posiedzenia Rady.
Poszerzenie tej kooperacyjnej „bazy” Zielonego Indeksu to główny cel powołania Rady Patronackiej. Zaproszenie do udziału w jej pracach przyjęli i w pierwszym posiedzeniu 17 lutego br. uczestniczyli:
- Jerzy Buzek, poseł do Parlamentu Europejskiego, przewodniczący Rady EEC
- Maciej Chorowski, prezes NFOŚiGW (w pierwszym spotkaniu Rady wziął udział Robert Czarnecki, Dyrektor Biura NFOŚiGW
– Piotr Głowacki, Instytut Geofizyki Polskiej Akademii Nauk
– Marcin Korolec, prezes Fundacja Promocji Pojazdów Elektrycznych
– Wojciech Kuśpik, prezes Grupy PTWP
- Joanna Maćkowiak-Pandera, prezes Forum Energii
- Paweł Mzyk, kierownik Krajowego Ośrodka Bilansowania i Zarządzania Emisjami
- Wojciech Nowak, dyrektor Centrum Energetyki Akademii Górniczo-Hutniczej
- Piotr Rówiński, partner, zarządzanie ryzykiem, PwC Polska (partner projektu)
- Jacek Siwiński, prezes Velux Polska (partner projektu)
- Mirosław Skowron, członek zarządu Ciech (ta firma to partner i współinicjator Zielonego Indeksu)
- Krystian Szczepański, dyrektor Instytutu Ochrony Środowiska
Jak widać Rada to otwarte forum dialogu przedstawicieli różnych środowisk – administracji, sektora pozarządowego, nauki i biznesu. To rękojmia tego, że z pomocą Rady złożone zagadnienie wpływu gospodarki na klimat będzie można pokazywać w sposób pełny, wieloaspektowy.
Rada, choć zawiązuje się przy szeroko zakrojonej kampanii medialnej, może w krótkim czasie stać się opiniotwórczym gremium, którego głos – komentujący, doradczy czy krytyczny – będzie dobrze słyszalny i uważnie słuchany, kształtując tym samym debatę publiczną dotyczącą warunków zrównoważonego rozwoju polskiej gospodarki.