RWE wybiera port w Ustce na bazę serwisową morskich wiatraków

RWE wybiera port w Ustce na bazę serwisową morskich wiatraków
RWE Renewables podała, że w zależności od ostatecznej decyzji inwestycyjnej, prace budowlane na farmie wiatrowej zlokalizowanej w polskiej części Bałtyku mogą zostać uruchomione już w 2024 roku Fot. Shutterstock
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: ICH
  • Dodano: 09-12-2021 15:37

RWE otrzymało decyzję środowiskową dla projektu morskiej farmy wiatrowej F.E.W. Baltic II o mocy 350 MW, zlokalizowanej w polskiej części Morza Bałtyckiego, na wysokości Ustki, a port w Ustce wybrany został jako lokalizacja centrum operacyjno-serwisowego farmy F.E.W. Baltic II - wynika z informacji przekazanych przez RWE Renewables.

  • Decyzja środowiskowa dla projektu morskiej farmy wiatrowej F.E.W. Baltic II to - jak podaje RWE Renewables - pierwsza decyzja środowiskowa dla morskiej farmy wiatrowej w Polsce, wydana po zastosowaniu tzw. procedury transgranicznej oceny oddziaływania na środowisko.
  • Pomiędzy RWE Renewables / Baltic Trade and Invest. a Zarządem Portu Morskiego Ustka podpisana została wstępna umowa dzierżawy gruntów położonych na terenie usteckiego portu, ma tam powstać centrum operacyjno-serwisowe farmy F.E.W. Baltic II.
  • Ustką jako lokalizacją portu serwisowego dla morskich farm wiatrowych jest zainteresowane także PGE; inni inwestorzy offshore  jak Equinor czy Orlen, jako port serwisowy wskazują Łebę. 
Niemiecka RWE Renewables podała, że osiągnięty został przełomowy etap w realizacji jej  pierwszego projektu morskiej farmy wiatrowej na rynku polskim.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: RWE wybiera port w Ustce na bazę serwisową morskich wiatraków

  • Tadeo 2021-12-10 09:05:44
    Ustka to port serwisowy, ale portem instalacyjnym miała być Gdynia - problem w tym, że rozbudowuje się dynamicznie i dostosowuje nabrzeża dla offshore, jednak ws. dojazdowej Drogi Czerwone (obiecanej przez Premiera MM) zapadła CISZA !? To 6km niezbędnego dojazdu zgodnie z wymogami TEN-T. Polska i tak to musi zrobić i lepiej wcześniej niż później, bo szybszy przepływ towarów to czysty zysk, ale... 'hamulec' nadal zaciągnięty.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.119.61
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!