PARTNERZY PORTALU

Tauron dzięki robotyzacji części procesów informatycznych usprawni obsługę klientów

Wprowadzenie robotyzacji przez Tauron ma też pozwolić na lepsze zarządzanie rozwojem zawodowym pracowników Fot. mat. prasowe

Narzędzia informatyczne, umożliwiające automatyzację części procesów biznesowych, wdroży spółka Tauron Obsługa Klienta. Oprogramowanie pomoże w wykonywaniu powtarzalnych czynności, niewymagających decyzji człowieka. Poprawić to ma m.in. efektywność obsługi klientów.

Jak poinformował w środowym komunikacie koncern, do usprawnienia obsługi klienta, sprzedaży, logistyki oraz obiegu dokumentów - dzięki automatyzacji - użyte zostaną narzędzia Robotics Process Automation (RPA - Zrobotyzowana Automatyzacja Procesów). Jest to oprogramowanie do koordynacji działań pomiędzy istniejącymi systemami informatycznymi, bez ingerencji człowieka.

Za pomocą tzw. "pracownika wirtualnego", nazywanego BOT-em, narzędzia RPA naśladują czynności użytkownika w systemach. BOT pomaga wykonać zadania powtarzalne, które nie wymagają podejmowania decyzji; ma swoje identyfikator oraz hasło w systemach informatycznych.

Najważniejsze - według Tauronu - korzyści z zastosowania robotów, to zapewnienie pełnej realizacji powtarzalnych procesów oraz wyeliminowanie błędów, a w konsekwencji - skrócenie czasu wykonywania zadań, podniesienie jakości obsługi i obniżenie kosztów.

Wprowadzenie robotyzacji ma też pozwolić na lepsze zarządzanie rozwojem zawodowym pracowników, poprzez powierzanie im nowych zadań, wykraczających poza powtarzalne czynności. Planowana automatyzacja procesów w grupie Tauron, mimo konieczności zarządzania danymi i zadaniami z wielu systemów, nie będzie wymagała zmian w podstawowych systemach informatycznych, co zredukuje czas i koszt zwrotu z inwestycji.

- Szukamy rozwiązań, które pozwolą naszym klientom korzystać nie tylko z prądu i gazu, ale przede wszystkim zarządzać nimi bez wychodzenia z domu. Co równie istotne, podejmujemy działania, które podnoszą naszą efektywność operacyjną. Wprowadzenie narzędzi automatyzacji to kolejny krok w tym kierunku - ocenił cytowany w informacji prasowej Tauronu Polskiej Energii prezes tego koncernu Filip Grzegorczyk.

We wdrożeniu robotyzacji części procesów informatycznych w tej spółce wykorzystana zostanie platforma dostawcy UiPath. Partnerem technologicznym projektu jest firma Capgemini.
×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Tauron dzięki robotyzacji części procesów informatycznych usprawni obsługę klientów

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.225.194.144
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!