PARTNERZY PORTALU

Tauron ma sposób, by "elektryki" nie obciążały zbytnio sieci elektroenergetycznej

W Jaworznie uruchomiono pierwszą w Polsce stację ładowania i szybkiej wymiany baterii do elektrycznych autobusów Fot. mat. pras.
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: Dariusz Ciepiela
  • Dodano: 22-01-2019 06:00

- Rozwój elektromobilności ma istotny wpływ na sieć elektroenergetyczną. Przy dużej liczbie pojazdów elektrycznych na danym obszarze zapotrzebowanie na energię elektryczną w godzinach szczytu może wzrosnąć nawet o 10 proc. w wypadku wykorzystania do ładowania wyłącznie tzw. szybkich ładowarek - mówi WNP.PL Robert Zasina, prezes Tauron Dystrybucja.

  • Zapewnienie stabilnej pracy sieci i dostarczanie energii dobrej jakości będzie jednym z największych wyzwań związanych z rozwojem elektromobilności.
  • Tauron Dystrybucja prowadzi rozmowy z producentami autobusów w sprawie sposobu ładowania autobusów elektrycznych. Rozmowy dotyczą m.in. technologii wymiennych baterii.
  • Technologia wymiennych baterii pozwala na większą elastyczność niż tradycyjne ładowarki.  Jeżeli dysponujemy systemem wymiennych baterii, to można je naładować albo w nocy, albo nawet w ciągu dnia, ale wtedy, kiedy ceny energii są niższe.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SPÓŁKI

KOMENTARZE (9)

Do artykułu: Tauron ma sposób, by "elektryki" nie obciążały zbytnio sieci elektroenergetycznej

  • MA_REK 2019-01-23 10:54:21
    To już kolejny artykuł o Tauronie, ale oni dobrze wykonują pracę. Obcieli budżety na promocje i sponsoring, a inwestują w ważne obszary.
    • Anna 2019-01-25 12:21:42
      czytałam a tych cieciach, a inny firmy siedza cicho.
  • Zdzisław 2019-01-23 01:22:31
    Materią, która najtaniej potrafi zakumulować najwięcej energii jest woda, ogrzewana do temperatury wrzenia i w takim stanie przechowywana we wielkopojemnych zbiornikach. Jej gęstość upakowania energii w materii jest tak duża, jak porównywalne podnoszenie materii na wysokość 42,2 km, skąd spadek tej materii w polu grawitacyjnym odda tyle samo energii, co ogrzana woda. Elektrownie szczytowo-pompowe można budować tylko w szczególnych warunkach geograficznych, których w takim nizinnym kraju jak Polska za dużo nie ma i ich budowa jest nieopłacalna dla małej skali takich przedsięwzięć, a także prowokuje w społeczeństwie napięcia na tle ochrony przyrody. Jeden metr sześc. jest w stanie zgromadzić w sobie energię cieplną równoważną spaleniu 11 kg węgla dobrej jakości, lub około ośmiu litrów benzyny. Odbioru ciepła od tej wody może dokonywać zamknięty obwód amoniakalny, wytwarzający energie mechaniczna do napędu prądnic, podających prąd elektryczny na bezpośrednie zużycie w czasie rzeczywistym, a chłodzenie rozprężonych par amoniaku może zapewnić też woda, tylko tym razem zimna i przechowywana w tym samym zbiorniku - konkretnie w jego dolnych partiach.
  • turów 2019-01-23 00:00:48
    A nie łaska przejść na ogniwa zasilane wodorem większe przebiegi i koszt uzyskania wodoru z ubocznej produkcji w Puławach
  • Karol 2019-01-22 08:59:17
    Co się stanie z takim akumulatorem w czasie wypadku? Czy pasażerowie będą bezpieczni?
    • Zeghar 2019-01-22 15:35:50
      Poszukaj sobie filmiki jakie problemy po wypadku sprawia np. w Tesli akumulator.
  • Agniecha 2019-01-22 08:44:05
    Tam gdzie Tauron, zawsze jest problem. Zamiast cieszyć się ze zwiększonego popytu na prąd, biadolenie. Po co projekt badawczy nad wymianą baterii? Niech Pan Prezes kupi sobie wkrętarkę z wymienną baterią, to opanuje proces w kilka sekund. Zasada ta sama co z autobusem.
    • Auto54N 2019-01-22 08:58:53
      Inni producenci poszli dalej - gdzieś widziałem filmik z szybkiej wymiany elektrolitu.
    • Zeghar 2019-01-22 15:42:39
      @Agniecha Właśnie z powodu zwiększonego zapotrzebowania na prąd jest problem. I to zarówno z tego powodu, że potrzeba go więcej (i to często w szczytach zapotrzebowania) jak i w kwestii przeciążania linii energetycznych. Dlatego ładowanie baterii w dolinach zapotrzebowania jest pewnym rozwiązaniem.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.95.131.208
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!