PARTNERZY PORTALU

Za przejazd 100 kilometrów elektrykiem możemy zapłacić mniej niż 10 zł

Za przejazd 100 kilometrów elektrykiem możemy zapłacić mniej niż 10 zł
Wielu Polaków chce ładować samochody elektryczne w domu mat. pras.
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Dariusz Ciepiela
    Dariusz Ciepiela
  • Dodano: 09-02-2021 14:52

Przejechanie samochodem elektrycznym 100 kilometrów może nas kosztować nawet mniej niż 10 złotych, pod warunkiem, że naładujemy samochód w swoim domu. Porównywalny samochód z silnikiem spalinowym pokona ten dystans za ok. 30 zł.

  • Chcąc poznać koszty ładowania samochodu elektrycznego w domu możemy wybrać taryfy największych sprzedawców energii: Enea, Energa, Innogy, PGE i Tauron.
  • Mamy do wyboru także markę i model samochodu elektrycznego z bazy wszystkich samochodów elektrycznych dostępnych w sprzedaży na terenie Polski.
  • Najtaniej wychodzi ładowanie kompaktowego Volkswagena ID.3 w taryfie G12. 
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (13)

Do artykułu: Za przejazd 100 kilometrów elektrykiem możemy zapłacić mniej niż 10 zł

  • jak 2021-02-10 21:30:58
    Autor o czymś nie wie. Tania energia nocna związana jest z utrzymaniem stabilności sieci. W momencie odbioru energi przez elektryki problem ten zanika i już można podnieść cenę prądu. Druga sprawa, to Zielona energia w dużym stopniu jest produkowana w dzień. Jeżeli będzie zwiększony popyt nocny to będą musiały pracować elektrownie tradycyjne i cała ekologia pójdzie na spacer. Jeżeli w budynku będzie wiecej chętnych to kable do budynku spalą się od przeciążenia. 10 odbiorców po 3 KW to już jest 30 kW mocy ciągłej czyli na każdy budynek musi być nowa instalacja energetyczna z transformatorem 36 KW To wszystko spowoduje co najmniej czterokrotny wzrost cen energii a to spowoduje rewolucję w rachunku ekonomicznym.
    • khr 2021-02-11 07:28:58
      Ładując w dzień EV jesteśmy dalej na poziomie 10 PLN/100km. To że nawet ta energia jest zwęgla nie zmienia tego, że samochód nie emituje lokalnie nic bo nawet nie ma rury wydechowej (nie generuje smogu), w przeliczeniu na 100 km emisje są mniejsze niż aktualna norma euro. Emisje CO2/100 km są większe niż nowych aut, natomiast są mniejsze od większości samochodów, które jeżdżą po polskich drogach.
    • khr 2021-02-11 07:28:58
      Ładując w dzień EV jesteśmy dalej na poziomie 10 PLN/100km. To że nawet ta energia jest zwęgla nie zmienia tego, że samochód nie emituje lokalnie nic bo nawet nie ma rury wydechowej (nie generuje smogu), w przeliczeniu na 100 km emisje są mniejsze niż aktualna norma euro. Emisje CO2/100 km są większe niż nowych aut, natomiast są mniejsze od większości samochodów, które jeżdżą po polskich drogach.
  • gwidon 2021-02-10 19:12:21
    I przyszedł mróz -30 stopni i zrobiła się kich z elktryka.
    • jak 2021-02-10 21:40:32
      Na podstawie zachowania się baterii telefonów komórkowych to może być ciekawie. Raz, że spada sprawność a dwa zachodzą nieodwracalne zmiany w akumulatorach. Czyli albo całodobowe ogrzewanie akumulatora albo wiosenny wydatek na nowy akumulator. Poczekajmy, niedługo prawda wyjdzie na jaw.
  • pirania 2021-02-10 18:18:27
    Oczywiście Autora stać być powinno na krytyczne myślenie. Zatem podanie odpowiedzi, przy jakim przebiegu inwestycja w zbyt drogiego elektryka się zwraca? Otóż przy dzisiejszych relacjach cenowych zakupu i energii elektrycznej, ilości mozliwych cykli ładowań baterii- dostajemy prostą odpowiedź. Trudno się zmieścić w okresie rozsądnego życia, czyli przez ponad 20 lat trzeba przejeżdżać po ok 80 tyś km/r.
  • Tomek 2021-02-10 17:42:43
    Na razie różnica w cenie zakupu pokrywa z nawiązką koszt posiadania tańszego w eksploatacji elektryka. Za jakiś czas pewnie to się zmieni, ale idę o zakład że dojdzie akcyza na prąd.
  • realista 2021-02-10 14:14:16
    Do pesymista: Jeżeli będziesz ładować z gniazda 230V i na bezpieczniku 10A, to w 10 h naładujesz na 100 km (20kWh). Z normalnego gniazdka 16A w 10 h naładujesz już 35 kWh. Przy instalacji trójfazowej 20A jesteś w stanie ładować 13kWh / h co przekłada się na 104kWh przez 8h - ładowanie w nocy. Nie ma jeszcze samochodów, aby miały baterię powyżej 100kWh. Autor o niczym nie zapominał.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.232.129.123
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!