PARTNERZY PORTALU

Zielony Indeks: Poznajcie 16 firm redukujących emisje CO2 w Polsce

Zielony Indeks: Poznajcie 16 firm redukujących emisje CO2 w Polsce
Firmy działające na polskim rynku podejmują różnorodne aktywności na rzecz ograniczenia swojego wpływu na zmiany klimatu fot. mat.pras.

Zielona transformacja staje się ważnym nurtem także w polskiej gospodarce. Ograniczanie wpływu na klimat trafia do strategii firm i owocuje konkretnymi projektami. W specjalnym raporcie dokonujemy przeglądu inicjatyw dekarbonizacyjnych, wskazując na główne trendy, praktyki, bariery.

  • Firmy na polskim rynku podejmują różnorodne aktywności na rzecz ograniczenia swego wpływu na zmiany klimatu. Na dekarbonizacyjny efekt składają się wielkie programy, techniczne modernizacje i zmiany zachowań. Głównym źródłem emisji pośrednich pozostaje jednak zużywana energia, a w polskich warunkach - paliwo wykorzystywane do jej wytworzenia.
  • Trwa nabór projektów do Rankingu Inicjatyw Dekarbonizacyjnych. Redakcja WNP.PL w ramach serwisu Zielony Indeks zachęca firmy do przesyłania zgłoszeń.
  • Raport ten jest elementem kampanii przygotowującej merytorycznie EEC Trends oraz Europejski Kongres Gospodarczy w roku 2021.
  • Już za niecałe trzy tygodnie odbędzie się EEC Trends (17-18 lutego 2021 r.), w gronie wyjątkowych gości będziemy debatować nad głównymi trendami, które staną się przedmiotem dyskusji w trakcie tegorocznego Europejskiego Kongresu Gospodarczego. Redukowanie emisji przez firmy to temat jednej z sesji wydarzenia.

Polski przemysł, energetyka, sektor usług budują wielkie, zróżnicowane portfolio pomysłów i wdrożeń służących redukcji emisji gazów cieplarnianych (GHG). Nowatorskim pomysłom towarzyszą realizacje już sprawdzonych rozwiązań, wielkim programom inwestycyjnym – kompleksowe zestawy drobnych kroków. „Dekarbonizacyjny” może być usprawniony proces produkcji, program racjonalizacji zużycia energii, ale także produkt czy usługa, które przekładają się na spadek emisji u odbiorcy.

Polska gospodarka zdecydowanie wchodzi na zieloną drogę. Ograniczanie emisji gazów cieplarnianych jest najbardziej widocznym elementem strategii środowiskowych tworzonych i aktualizowanych przez firmy.

Korekty planów i inwestycyjny wysiłek uzasadnia to, co dzieje się na rynku, wśród odbiorców – szczególnie, choć nie tylko tych z krajów europejskich, gdzie świadomość konieczności powstrzymania zmian klimatu jest wysoka - i wciąż rośnie.

Firmy i ich wyroby coraz częściej oceniane są przez pryzmat swego oddziaływania na środowisko – przede wszystkim poprzez obliczenia zestandaryzowanymi metodami tzw. śladu węglowego (carbon footprint – tj. całkowita suma emisji gazów cieplarnianych wywołanych bezpośrednio lub pośrednio przez osobę, organizację, produkt). Zielony punkt widzenia stał się ważnym kryterium decyzji inwestycyjnych czy kredytowych.

Nowy klimat dla klimatu tworzą takie fakty jak europejski Zielony Ład i podporządkowanie celom środowiskowym dużej części środków inwestycyjnych przeznaczonych na odbudowę europejskiej gospodarki, podniesiony cel ograniczania emisji dla Unii Europejskiej oraz nowe regulacje dotyczące obowiązku monitorowania i raportowania emisji.

Serwis Zielony Indeks portalu gospodarczego WNP.PL towarzyszy tej ewolucji, przynosząc wiedzę o dynamice emisji firm, branż i krajów, ale przede wszystkim - opisując wysiłki na rzecz ograniczania wpływu działalności gospodarczej na zmiany klimatu.

Do Zielonego Indeksu zgłosiło akces już 30 działających w Polsce firm różnych branż – od wielkiej energetyki po sektor IT i handel. Próba syntetycznego podsumowania ich „antyemisyjnej” aktywności jest treścią tego raportu.

 

×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Zielony Indeks: Poznajcie 16 firm redukujących emisje CO2 w Polsce

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.185.54
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!