DB Cargo Polska chce być firmą bezemisyjną

Od 2023 roku 85 proc. przewozów DB Cargo Polska będzie charakteryzowała zerowa emisja bezpośrednia i pośrednia. Dlaczego firma zdecydowała się przejść już teraz na „zieloną stronę mocy”? O tym mówi w rozmowie z WNP.PL jej prezes Marek Staszek. Odnosi się on w niej do polityki klimatycznej Unii Europejskiej i ocenia koszty korzystania z energii odnawialnej.

  • DB Cargo Polska jako firma odpowiedzialna społecznie wspiera inicjatywy zmierzające do zabezpieczania środowiska naturalnego - mówi prezes Marek Staszek.
  •  Jak dodaje, przejście w roku 2023 firmę na zieloną energię w zasilaniu trakcyjnym to krok zdecydowanie przełomowy.
  • W Europie coraz więcej klientów kolei pyta przewoźników o zielone produkty. W Polsce takich pytań jest mniej, ale ich liczba zwiększy się na pewno wraz z obowiązkiem raportowania przez przedsiębiorstwa o wpływie na środowisko.
- DB Cargo Polska jako firma odpowiedzialna społecznie wspiera inicjatywy zmierzające do zabezpieczania środowiska naturalnego dla nas, dla naszych dzieci i dla następnych pokoleń. Dlatego działania podejmowane przez Unię Europejską, które mają sprzyjać osiągnięciu tego celu są w naszej ocenie korzystne nie tylko dla nas, ale dla całej Europy i świata. Wszyscy jesteśmy świadkami  zmian klimatycznych, których tempo narasta - mówi Marek Staszek, prezes DB Cargo Polska, dodając, że kolej to element systemu transportowego, który wspiera osiąganie celów środowiskowych.

W jego ocenie, przejście w roku 2023 przez DB Cargo na  zasilanie trakcji energią ze źródeł odnawialnych to krok zdecydowanie przełomowy.

- Wcześniej operatorzy transportu kolejowego nie mieli wpływu na to, skąd pochodzi prąd.  O ile sama energia elektryczna sprawia, że jesteśmy bardziej atrakcyjni pod względem środowiskowym od transportu samochodowego, o tyle już jej źródła pozostają zależne od miksu energetycznego, który wykorzystuje zarządca sieci. Stąd nasze wsparcie dla inicjatywy PKP Energetyka (Zielona Kolej - red.) i deklaracja, że chcemy korzystać z energii odnawialnej. To umożliwi naszemu partnerowi jej zakontraktowanie - wyjaśnia prezes DB Cargo Polska.

Jak mówi Marek Staszek, energia pochodząca ze źródeł odnawialnych niekoniecznie musi być energią tańszą. Jednak na efekt ekonomiczny należy, zdaniem szefa DB Cargo Polska, patrzeć szerzej, uwzględniając koszty zewnętrzne. W Europie coraz więcej klientów kolei pyta przewoźników o zielone produkty. W Polsce takich pytań jest mniej, ale ich liczba zwiększy się na pewno wraz z wprowadzeniem przez unijne regulacje obowiązku raportowania przez przedsiębiorstwa swojego wpływu na środowisko. 

Grupa DB Cargo na terenie Niemiec i Austrii oferuje już dwa ekoprodukty. Od roku 2023 będą one dostępne także w Polsce.


Czytaj więcej: Kolej ma sposoby na redukcję CO2. I to cały wachlarz

Oceniając propozycje zawarte w unijnym pakiecie Fit for 55, który przybliża perspektywę spełnienia celów emisyjnych w unijnej gospodarce, Marek Staszek zwraca uwagę na źródła pochodzenia energii.

 

×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: DB Cargo Polska chce być firmą bezemisyjną

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.234.211.61
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
STRATEGICZNY PARTNER I INICJATOR SERWISU
  • partner serwisu
PARTNERZY PROJEKTU
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

ZIELONY INDEKS FIRM W POLSCE

WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!