PARTNERZY PORTALU

Nokia zredukuje emisję CO2 o połowę do 2030 roku

Nokia zredukuje emisję CO2 o połowę do 2030 roku
Do 2030 roku Nokia ograniczy emisję o 50 proc. Zarówno w odniesieniu do własnych działań, jak i używanych produktów Fot. mat. pras.

Telekomunikacyjna firma Nokia deklaruje, że do 2030 roku Nokia ograniczy emisję o CO2 o 50 proc. Zarówno w odniesieniu do własnych działań, jak i używanych produktów. Firma ogłosiła nowe Cele Naukowe (SBT - Science Based Targets), będące realizacją zobowiązań dostosowania się do scenariusza, który zakłada ograniczenie wzrostu ocieplenia klimatu do 1,5°C.

  • Nokia zobowiązała się do realizacji SBT w 2017 roku, początkowo zakładając cele dążące do ograniczenia globalnego ocieplenia do wysokości 2°C.
  • Firma osiągnęła 90 proc. docelowych redukcji w ramach prowadzonej działalności (zakres 1 i 2) 11 lat przed wyznaczonym terminem.
  • Jest tez na drodze do osiągnięcia celów "zakresu 3", odnoszącego się do produktów używanych przez jej klientów.
Obecnie przyjęte zostały jeszcze bardziej ambitne cele, które zakładają ograniczenie wzrostu globalnego ocieplenia do 1,5°C, licząc od 2019 roku. Dzięki poszerzeniu ich zakresu, obejmują one już blisko 100 proc. portfolio produktów firmy.

Cele uwzględniają teraz również emisje wynikające z funkcjonowania całego łańcucha dostaw, w tym fabryk oraz bezpośrednio z własnej działalności Nokii.

- W ostatnich latach byliśmy nie tylko liderami w ograniczaniu emisji wynikającej z naszej działalności, ale pomagaliśmy również naszym klientom robić to samo, nieustannie wdrażając innowacyjne rozwiązania, dzięki którym nasze produkty są bardziej energooszczędne - zaznacza Pekka Lundmark, prezes i dyrektor generalny Nokii. - Mimo wszystko to nie koniec naszej drogi. Zmiany klimatyczne to nieustanny wyścig z czasem.

I wskazuje, że nowe, bardziej rygorystyczne i naukowo opracowane cele klimatyczne oznaczają, iż Nokia będzie działać jeszcze silniej i szybciej, aby zmniejszyć swój ślad węglowy i zapewnić by zrównoważony rozwój znajdował się w centrum projektowania produktów firmy i inteligentnych rozwiązań, które ona opracowuje.

SBT są weryfikowane przez organizację Science Based Targets initiative (SBTi), która współpracuje z przedsiębiorstwami sektora prywatnego w celu zatwierdzenia ich celów redukcji emisji zgodnie z globalnymi wymogami.

Celem zmniejszanie emisji

Używanie produktów Nokii odpowiada za największą część śladu węglowego firmy, która stara się rozwiązać ten problem na wiele sposobów, począwszy od zwiększania efektywności energetycznej sprzętu i oprogramowania, przez odpowiednio zrównoważone projektowanie, aż po modernizację i lepsze wykorzystywanie zasobów.

Przykładowo, chipset ReefShark stosowany w produktach radiowych AirScale zmniejsza zużycie energii nawet o 66 proc. Nokia podkreśla, że jako pierwsza dostarczyła do komercyjnego użytku stację bazową 5G chłodzoną cieczą, która dzięki specjalnemu systemowi może zmniejszyć zużycie energii aż o 90 proc., a emisję CO2, poprzez wykorzystanie produktów radiowych AirScale, o 80 proc.

Kompaktowa aktywna antena umożliwia wykorzystanie znacznie mniejszej ilości materiałów niż jakikolwiek inny produkt typu makro wcześniejszej generacji. Usługa Nokia AVA Energy Efficiency może z kolei zmniejszyć zużycie energii o 20 proc. dzięki opartej na chmurze sztucznej inteligencji, która wyłącza części sieci radiowej, gdy natężenie ruchu jest odpowiednio niskie.

Zobacz także: Polski atom to na razie bajka. Pytanie, czy nią pozostanie

 

×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Nokia zredukuje emisję CO2 o połowę do 2030 roku

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.231.61
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
STRATEGICZNY PARTNER I INICJATOR SERWISU
  • partner serwisu
PARTNERZY PROJEKTU
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

ZIELONY INDEKS FIRM W POLSCE

WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!