PARTNERZY PORTALU

Primark zapowiada redukcję emisji CO2

Primark zapowiada redukcję emisji CO2
Primark zredukuje o 30 proc. swoją emisję gazów cieplarnianych do 2030 r. Fot. mat. pras.

Znana marka odzieżowa Primark zapowiedziała, że zredukuje o 30 proc. swoją emisję gazów cieplarnianych do 2030 r. Firma stawia także na recykling i oszczędności w pakowaniu produktów.

  • Od 2015 r. w Primarku działa zespół, którego celem jest identyfikacja i wdrażanie inicjatyw na rzecz oszczędności energii w sklepach. 
  • Od 2013 r. prowadzone są szkolenia rolników uprawiających bawełnę w zakresie praktyk bardziej przyjaznych dla środowiska.
  • Swoje proekologiczne działania firma chce realizować bez przenoszenia kosztów na swoich klientów. 
Primark podpisał Kartę Przemysłu Modowego Na Rzecz Klimatu pod egidą programu klimatycznego Narodów Zjednoczonych (UNFCCC), wspierając tym samym jej założenia mówiące o dążeniu do osiągnięcia neutralności klimatycznej oraz zobowiązując się do 30 proc. redukcji emisji gazów cieplarnianych do 2030 r.

Przystępując do Karty, Primark zobowiązuje się do ograniczania emisji w całym swoim łańcuchu wartości, w tym emisji wykraczających poza jego własną działalność, czyli "emisji z obszaru 3", które stanowią zdecydowaną większość śladu węglowego firmy.

Firma podjęła już działania w swojej działalności produkcyjnej, dystrybucyjnej i magazynowej, aby zidentyfikować i zmniejszyć ślad węglowy. Przykładem jest utworzenie w 2015 r. grupy ds. ograniczenia zużycia energii, której zadaniem jest identyfikacja i wdrażanie inicjatyw na rzecz oszczędności energii w sklepach. 

Primark intensywnie pracował nad pomiarem emisji w obszarze 3, aby zidentyfikować dalsze możliwości redukcji emisji gazów cieplarnianych i wprowadzenia pozytywnych zmian. Firma już teraz czyni znaczne postępy w kierunku ograniczenia emisji generowanej z wykorzystania surowców i materiałów, które są jej największym źródłem gazów cieplarnianych.

Działania te dotyczą m.in. podwojenia liczby produktów wykonanych z materiałów z recyklingu do 40 milionów sztuk jesienią 2020 r.

Od 2013 r. prowadzone są szkolenia rolników uprawiających bawełnę w zakresie praktyk bardziej przyjaznych dla środowiska, w 2019 r. znaczne rozszerzono w firmie program zrównoważonej bawełny. 

Zobowiązano się do przeszkolenia 160 tys. rolników do 2022 r., a także do zwiększenia liczby zrównoważonych produktów wykonanych z bawełny do 60 mln sztuk.

Od 2010 r. przedsiębiorstwo współpracuje z organizacjami charytatywnymi, którym przekazuje niesprzedane produkty. W sklepach w Wielkiej Brytanii prowadzi program recyklingu, dzięki któremu klienci mogą oddawać używaną odzież, tekstylia, buty i torby do recyklingu lub ponownego użycia. Program ma być wdrożony także na innych rynkach.

Firma wspiera fabryki dostawców we wdrażaniu narzędzia Higg Facility Environmental Module Koalicji na rzecz Zrównoważonej Odzieży (ang. Sustainable Apparel Coalition) w celu monitorowania zużycia energii i emisji dwutlenku węgla w fabrykach, w których wytwarzane są produkty Primark.

Opracowano także program optymalizacji pakowania, celem przeszkolenia fabryk dostawców w zakresie dokładnego pomiaru produktów i ich efektywnego pakowania, eliminując puste przestrzenie, co jak dotąd pozwoliło zaoszczędzić 2,26 mln mkw. tektury falistej przy produkcji, wysyłce i recyklingu.
×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Primark zapowiada redukcję emisji CO2

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.237.138.69
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
STRATEGICZNY PARTNER I INICJATOR SERWISU
  • partner serwisu

ZIELONY INDEKS FIRM W POLSCE

WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!