PARTNERZY PORTALU

Zmiany tak, ale nie kosztem klientów - deklaruje Gerard Bourland z Veolii

Obecnie Veolia w Polsce, jak informował Gerard Bourland, w około 80-88 proc. wytwarza energię z węgla, w około 10 proc. z biomasy, a resztę z gazu ziemnego Fot. mat. prasowe
  • Autor: (wnp.pl) Ireneusz Chojnacki
  • Dodano: 15-05-2018 11:00

Gérard Bourland odpowiedzialny za biznes energetyczny Veolii w Europie Środkowej i Wschodniej, podkreśla, że celem grupy jest rozwój w sposób zrównoważony. - Naszym celem będzie to, żeby wprowadzić zmiany bez zwiększania kosztów dla klienta - zadeklarował Bourland w trakcie debaty "Energia dla klimatu" przeprowadzonej podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

Grupa Veolia działa w Polsce już dwadzieścia lat i jak podkreślał Gérard Bourland, odpowiedzialny  za biznes energetyczny Veolii w Europie Środkowej i Wschodniej, od początku poprawa efektywności energetycznej to jeden z kluczowych celów grupy, a nadal jest wiele do zrobienia.
- Po 20 latach możemy powiedzieć, że cały czas jest dużo do zrobienia, zwiększanie efektywności energetycznej to niekończący się proces. W przypadku kogeneracji w dużych miastach możemy, jak mi się wydaje,  powiedzieć, że jesteśmy na optymalnym poziomie, jednak w mniejszych miejscowościach jest jeszcze dużo do zrobienia, ponieważ jest tam niewielki odsetek kogeneracji. Zwykle mamy tam bojlery grzewcze, więc  jest ogromny potencjał - stwierdził Gérard Bourland.

Obecnie Veolia w Polsce, jak informował Gerard Bourland, w około 80-88 proc. wytwarza energię z węgla, w około 10 proc. z biomasy, a resztę z gazu ziemnego. Stopniowo ten miks będzie zmieniany w kierunku paliw niskoemisyjnych. Prezes Bourland nie wykluczył nawet energetyki wiatrowej. Wskazywał, że duże perspektywy stwarza spalanie odpadów. Podkreślił, że celem Veolii są zmiany prowadzone w sposób zrównoważony.

- Na końcu mamy klienta, który musi za to zapłacić i naszym celem będzie to, żeby wprowadzić zmiany bez zwiększania kosztów dla klienta. Możemy oczywiści zmienić dużo i bardzo szybko, jeżeli przeniesiemy  koszty inwestycji  czy droższego paliwa na klientów. Wtedy możemy bardzo szybko  wszystko zmienić, ale nam zależy na równowadze – podkreślił Gerard Bourland.

-  Jeśli nie chcemy, żeby nasze koszty bezpośrednio przełożyły  się na ceny, to jesteśmy zależni  także od prawodawstwa, od decyzji jaki wzrost cen byłby do zaakceptowania  i  w jakim tempie musimy w związku z tym działać. Oczywiście możemy działać szybciej,  ale to miałoby  przełożenie  na ceny.  Musimy działać wydajnie, szybko,  ale nie za szybko – wyjaśniał filozofię Veolii Gerad Bourland.

W  2016 roku łączna wartość dodana wygenerowana w polskiej gospodarce wskutek działalności grupy Veolia wyniosła 3,1 mld zł, z tego wpływ bezpośredni to 1,6 mld zł. Grupa Veolia w 2016 roku korzystała  z usług ponad 8,5 tys. polskich firm, 94 proc.  zakupów grupy obejmuje materiały i usługi od polskich dostawców. Przez ostatnie 20 lat grupa Veolia przeznaczyła ponad 4 mld zł na inwestycje w Polsce, w samym 2016 roku to było 577 mln zł wobec 144 mln zł wypłaconej dywidendy.
×
EEC Trends: poznaj megatrendy decydujące o przyszłości gospodarki, szansach rozwojowych i jakości życia. Osiem zróżnicowanych tematycznie i formalnie sesji, od dynamicznych debat poprzez indywidualne rozmowy na scenie po prezentacje dobrych praktyk i case studies. Już 25 lutego w Warszawie. Zarejestruj się!

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Zmiany tak, ale nie kosztem klientów - deklaruje Gerard Bourland z Veolii

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.200.74
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!