Agora podsumowała 2020 r., w którym spadki z powodu pandemii odnotowały najważniejsze jej biznesy. Całkowite przychody Grupy wyniosły w minionym roku 836,5 mln zł i były niższe niż w 2019 r. o 33,1 proc. Jak informuje Bartosz Hojka, prezes zarządu Agory, dzięki obniżeniu wydatków, dyscyplinie kosztowej i inwestycjom w cyfryzację biznesów Grupa osiągnęła w 2020 r. zysk na poziomie EBITDA w wysokości 89,2 mln zł. Strata na poziomie EBIT wyniosła 111,7 mln zł, zaś strata netto - 130,2 mln zł.
- Najistotniejszy spadek wpływów odnotował największy biznes Agory - sieć kin Helios, która mierzyła się z ograniczoną ofertą repertuarową oraz limitami sprzedaży miejsc dostępnych w każdej sali kinowej.
- Grupa Agora ograniczyła w 2020 r. koszty operacyjne o blisko 280 mln zł, do 948,2 mln zł. Były one niższe we wszystkich segmentach, a ich największy spadek nastąpił w obszarach Film i Książka, Prasa, Radio oraz Reklama Zewnętrzna.
- Po wybuchu pandemii zarząd Agory zdecydował też o rezygnacji z biznesów lub ograniczeniu skali przedsięwzięć, którym nowa sytuacja zabrała szanse rozwoju.