PARTNERZY PORTALU

Amber Gold nie wypłaca pieniędzy klientom

Amber Gold nie wypłaca pieniędzy klientom
Fot. PTWP

Oddziały Amber Gold w Gdańsku, we Wrocławiu i Łodzi we wtorek nie wypłacały pieniędzy klientom - wynika z informacji klientów tych oddziałów. Zgodnie z zapowiedzią prezesa Amber Gold firma miała już wypłacać pieniądze.

We wtorek po południu Amber Gold na swojej stronie internetowej poinformował, że "w dniu dzisiejszym (we wtorek - PAP) rachunek bankowy jest zakładany". Jednocześnie firma zapewnia, że "po jego otwarciu rozpocznie wypłatę środków klientom". Firma przypomina, że realizacja wypłat będzie trwać do trzech dni roboczych. W komunikacie przypomina, że "Amber Gold do poniedziałku pozostawał bez rachunku bankowego".

Zespół Amber Gold "przeprasza za wszelkie niedogodności i prosi o cierpliwość".

Do oddziału Amber Gold przy ul. Brackiej w Warszawie przychodzą klienci, ok. godz. 15 nie było tłoku. Pracownicy oddziału powiedzieli PAP, że najczęściej są pytani o możliwość zerwania lokaty i odzyskania zainwestowanych pieniędzy, ale także o to, czy sami otrzymali wynagrodzenia. "Otrzymaliśmy" - zapewnili.

Poinformowali, że pieniędzy w oddział nie wypłaca. Dodali, że klienci, którzy chcą wypowiedzieć umowę i zerwać lokatę muszą, zgodnie z regulaminem, poczekać na zwrot zainwestowanej kwoty 44 dni. Kwota ta jest pomniejszana o 19, 5 proc. prowizji za wcześniejsze rozwiązanie umowy. Potrącana jest też kwota wynikająca z "różnicy w cenie złota". Klient nie otrzymuje ponadto odsetek.

Młody mężczyzna powiedział PAP, że z informacji, które uzyskał w Amber Gold wynika, że nie opłaca mu się zrywać lokaty. "Moja lokata kończy się 20 sierpnia. Jeżeli zerwałbym ją dziś, to pieniądze odzyskałbym pod koniec września, bez odsetek i pomniejszone o prowizję za wcześniejsze rozwiązanie umowy" - powiedział. Dodał, że zainwestował 30 tys. zł. Dodał, że liczy, iż jeszcze w sierpniu odzyska nie tylko wpłaconą kwotę, ale także odsetki.

Nie zdecydowały się na zerwanie lokat także panie Magda i Agata. Wyjaśniły, że z symulacji, które dla nich przeprowadzili pracownicy Amber Gold wynika, że im się to nie opłaca - w sumie straciłyby ok. 35 proc. zainwestowanej kwoty i odsetki.

Pani Magda poinformowała, że ma w Amber Gold cztery lokaty, które wygasają we wrześniu, październiku, listopadzie i grudniu. "Zapewniono nas, że firma ma aktywne konto w Niemczech, a na nim środki, z którego przelewa pieniądze klientom. Powiedziano, że zabezpieczenie w złocie i pieniądze na koncie wystarczą, by zaspokoić roszczenia wszystkich klientów Amber Gold" - powiedziała.

Pani Agata powiedziała natomiast, że obawia się upadłości Amber Gold, choć w biurze zapewniono ją, że firma nie może upaść, skoro ma pieniądze na regulowanie swoich zobowiązań. Jej lokata wygasa w kwietniu przyszłego roku.

Klienci oddziału Amber Gold w Gdańsku byli informowani, że w przypadku zakończenia lokaty otrzymają pieniądze w 2-3 dni, a w przypadku zerwania lokaty środki wpłyną na ich konta w ciągu 45 dni.

Prezes Amber Gold Marcin Plichta poinformował w poniedziałek, że dziennie ok. 300 klientów zrywa umowy z Amber Gold. Dodał, że pieniądze, ze względu na zerwanie umowy, będą wypłacane m.in. bez odsetek i pomniejszone o 19,5 proc. We wtorek jeden z klientów w Gdańsku mówił, że od pracowników firmy usłyszał, że otrzyma ok. połowy zainwestowanej kwoty.

Gdański oddział Amber Gold przy ul. Stągiewnej w ciągu kilku godzin odwiedziło kilkudziesięciu klientów.

Natomiast w łódzkim oddziale Amber Gold nie było we wtorek ok. południa tłoku. Do placówki przychodzili klienci, ale niechętnie rozmawiali z mediami.
×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Amber Gold nie wypłaca pieniędzy klientom

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.234.207.100
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!