Analitycy sceptycznie wobec Allegro. Lider będzie tracić

Analitycy sceptycznie wobec Allegro. Lider będzie tracić
Analitycy BM mBanku rekomendują sprzedaż walorów Allegro Fot. mat. pras.

Analitycy Biura Maklerskiego mBanku uważają, że Allegro będzie beneficjentem rozwoju handlu elektronicznego w Polsce, jednak wzrost obrotów wyższy niż rynek jest mało prawdopodobny z uwagi na strukturę sprzedaży generowanej przez Allegro, a także powiększającą się presję konkurencyjną od zagranicznych graczy.

  • Notowania Allegro spadły od rekomendacji BM mBanku, wydanej w listopadzie 2020 roku, o blisko 14 proc.
  • Tym samym walory Allegro były słabsze od szerokiego rynku o ponad 32 proc.
  • Analitycy podtrzymują niekonsensusowe, negatywne podejście do spółki. Kluczowym argumentem jest spadek pozycji rynkowej Allegro, który zakładają w kolejnych latach.
- Stoimy w opozycji do konsensusu zakładającego wzrost market share Allegro w polskim e-commerce. Dane za II kwartał 2021 przekonują nas do tej tezy. GMV (łączna wartość sprzedanych towarów - red.) grupy wzrosło o 11 proc., tj. ok. 7 p.p. poniżej rynku (vs. estymacja wzrostu rynku na podstawie danych GUS). Allegro będzie zdeterminowane do utrzymania pozycji rynkowej i w tym celu prawdopodobnie zdecyduje się na rozszerzenie programu SMART!, zwłaszcza że Amazon znacznie obniżył pułap darmowej przesyłki w ostatnich dniach. To z kolei przełoży się na dalszy spadek rentowności EBITDA - czytamy w rekomendacji BM mBanku.

Czytaj też: Allegro: najpierw Polska, potem ekspansja zagraniczna

W środę za akcję Allegro płacono 58,80 zł. Nowy poziom ceny docelowej papierów Alllegro analitycy mBanku wyznaczyli na 52,40 zł, co implikuje zalecenie sprzedaj.

Słabszy rozwój Allegro

Według PwC rynek e-commerce będzie rosnąć w średnim tempie ok. 12 proc. rocznie w okresie 2020-2026. PwC wskazuje, że dwie najwolniej rozwijające się kategorie to właśnie „dom i ogród” oraz „elektronika i media” (wzrost 2020-2026 o odpowiednio 9,7 proc. oraz 7,1 proc.). Te dwie kategorie stanowiły ponad 53 proc. GMV Allegro w II kwartale 2020 roku.

- Tym samym wnioskujemy, że rozwój Allegro w tempie szybszym bądź równym niż cały rynek e-commerce w Polsce jest mało prawdopodobny – dodają analitycy w rekomendacji.

Zagraniczna konkurencja

Trzej gracze zagraniczni: Amazon, Alibaba i Shopee weszli już lub wyrazili chęć wejścia na polski rynek. W ostatnim czasie Amazon zmienił ofertę wysyłki darmowej od 40 zł, co pozwala na zakup pojedynczych produktów.

- Liczymy także na uruchomienie programu lojalnościowego Amazon Prime w najbliższych miesiącach. Ponadto singapurski Shopee zapowiedział zainteresowanie polskim rynkiem. Firma od momentu polskiego startu chce mocno zaznaczyć obecność na rynku. Przez pierwsze 6 miesięcy działania platformy, Shopee nie będzie pobierało prowizji od sprzedawców, a dodatkowo firma ma zamiar zagwarantować bezpłatną dostawę bez względu na wysokość zamówienia – analizuje BM mBanku.

 

Biura do wynajęcia. Zobacz oferty na PropertyStock.pl

×

SPÓŁKI

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Analitycy sceptycznie wobec Allegro. Lider będzie tracić

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.51.151
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!