PARTNERZY PORTALU

Auchan musi przygotować na zmiany klientów Reala

fot. PTWP
  • PTWP - Portal Spożywczy
    Autor: portalspozywczy.pl
  • Dodano: 04-12-2012 17:01

Przejęcie sieci 54 hipermarketów Reala przez francuską Grupę Auchan w Polsce jest jedną z największych transakcji na naszym rynku detalicznym ostatnich lat. Jakie konsekwencje dla marki Auchan może mieć przejęcie sieci Real? - pyta w komentarzu dla serwisu portalspozywczy.pl Jarosław Filipek, prezes firmy CODES Strategie Marki.

Francuska grupa Auchan po sfinalizowaniu przejęcia sieci Real, będzie liderem segmentu hipermarketów. Przychody Auchan mogą osiągnąć poziom 3 md euro, co powinno firmie pozwolić przeskoczyć Tesco i zostać wiceliderem polskiego rynku. Zmniejszy to także dystans dzielący Auchan do lidera - Biedronki. Francuska sieć po przejęciu 54 hipermarketów Real, będzie miała 81 placówek. Jak deklaruje zarząd Auchan, wszystkie markety Real w Europie Wschodniej w przyszłości mają występować pod jednym szyldem francuskiej marki. Jakie to może mieć konsekwencje dla marki i wizerunku Auchan?

- Auchan po przejęciu sieci Real potroi liczbę swoich placówek. Zdecydowanie wzrośnie siła marki na rynku polskim - mówi Jarosław Filipek, prezes firmy CODES.

- To element strategii całej grupy. Pionierski hipermarket firma uruchomiła w 1961 roku. Auchan rozpoczynał swoją działalność, proponując jako jedna z pierwszych firm na świecie, połączenie sprzedaży samoobsługowej z formułą dyskontu. Pierwszy hipermarket Auchan w Polsce otworzono w 1996 roku w Piasecznie pod Warszawą. Obecnie jest ich 27, często są one połączone z galeriami handlowymi. W 2011 roku cała światowa sieć Auchan miała 639 hipermarketów i 2412 supermarketów - wylicza Jarosław Filipek.

Jak zaznacza prezes firmy CODES przez 16 lat działalności Auchan w Polsce ugruntował swoją pozycję na rynku. - Marka ma wysoką świadomość i jest dobrze oceniana przez swoich klientów. Firma stara się łączyć jakość z niską ceną. W rankingach cenowych markety Auchan pozycjonowane są jako najtańsze na rynku. Hasło sieci to "Zbijamy ceny zawodowo". Strategia ta wydaje się być bardzo dobra na polskim rynku. W rankingu i analizach koszyka zakupowego okazało się, że w dyskontach wcale nie jest najtaniej. Podobnie jest w sklepach internetowych. Podstawowe produkty w nich są droższe. Najtaniej podstawowe zakupy można zrobić w normalnych hipermarketach - tłumaczy.

Marka hipermarketów Real należy do Metro Group - drugiego, co do wielkości w Europie i trzeciego na świecie koncernu handlowego. Sieć Real powstała w Polsce pod koniec 1995 roku. - Marka Real, podobnie jak Auchan, cieszy się w Polsce dużą popularnością. Real konsekwentnie łączy jakość oferowanych usług i dynamizm rozwoju rynkowego. Sieć posiada łącznie 427 obiektów. W Polsce 54 markety prowadzi sprzedaż w 36 miejscowościach i 14 województwach. W ofercie sieci Real dominują produkty krajowe. Real stara się różnicować asortyment tak, aby zaspokajać potrzeby wszystkich klientów. Punkty handlowe oferują zarówno produkty z niższych półek cenowych jak i towary delikatesowe. Od 2012 roku hasło sieci brzmiało: "Wielki wybór, Niskie ceny" - mówi Jarosław Filipek.

Czytaj więcej: na Portaluspożywczym.pl
×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Auchan musi przygotować na zmiany klientów Reala

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.214.184.250
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!