PARTNERZY PORTALU

Awaria w ING Banku Śląskim

Bank zapewnia, że przyczyna problemów jest znana. fot. PTWP (Michał Oleksy)

Usunięto awarię systemu, klienci mogą korzystać z wszystkich usług płatniczych - poinformowało biuro prasowe ING Banku Śląskiego.

W piątek rano doszło do awarii systemów bankowych ING Banku Śląskiego; były problemy z dostępem do bankowości internetowej i działaniem aplikacji mobilnej dla klientów indywidualnych oraz firm. Nie można było płacić kartami i BLIK-iem, utrudnione było wypłacanie pieniędzy z bankomatów.

Jak wyjaśniono w komunikacie ING BŚ, awaria miała wpływ na: bankowość internetową Moje ING i aplikację mobilną Moje ING mobile dla klientów indywidualnych; bankowość internetową ING Business i aplikację mobilną dla klientów korporacyjnych; płatności kartą w terminalach płatniczych i wypłaty pieniędzy z bankomatów; płatności i wypłaty kodami BLIK; płatności za zakupy internetowe poprzez "Płać z ING" i kodami BLIK; dostępność bankowych infolinii.

Przypomnijmy, że 14 września wchodzą w życie przepisy wdrażające dyrektywę unijną PSD2, które wprowadzają nowe wymagania dotyczące potwierdzania tożsamości m.in. przy korzystaniu z bankowości elektronicznej i płatnościach mobilnych, by ograniczyć oszustwa.

Zobowiązują one dostawców usług płatniczych (w tym banki, SKOKi i instytucje płatnicze) m.in. do wprowadzenia dwustopniowego uwierzytelniania na etapie uzyskiwania dostępu do konta internetowego, dokonywania transakcji i płatności internetowych.

Nowe przepisy oznaczają przede wszystkim zmianę sposobu logowania do serwisów bankowości elektronicznej. Konieczne będzie w szczególności użycie dodatkowej, obok loginu i hasła, metody autoryzacji.

Jak przypomina Komisja Nadzoru Finansowego, wybór konkretnych rozwiązań pozostaje w gestii właściwych dostawców usług płatniczych. W obszarze płatności kartowych zmiany dotyczyć będą sposobu autoryzacji transakcji internetowych - bez fizycznego użycia karty, a także płatności zbliżeniowych, przy których częściej niż dotychczas, nie tylko przy przekroczeniu kwoty 50 zł, wymagane będzie potwierdzenie transakcji PIN-em.
×

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.228.21.186
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!