PARTNERZY PORTALU

Bank Millennium poprawił zysk r/r dzięki niższym odpisom i wzrostowi przychodów

Bank Millennium wypracował w I kw. 2011 r. 101 mln zł zysku netto, o 49% więcej niż rok wcześniej dzięki wzrostowi przychodów z działalności podstawowej i niższym odpisom na ryzyko kredytowe. Zarząd nie planuje dokonywania zmian w średnioterminowej strategii na lata 2010-2012, poinformował prezes Bogusław Kott.

„W tym otoczeniu rynkowym, w jakim działaliśmy w I kwartale uważamy, że nasze wyniki są dobre. Wdrażamy strategię bez opóźnień, nasza pozycja kapitałowa jest mocna i daje potencjał do dalszego wzrostu. Koszty ryzyka są stabilne z tendencją spadkową. Nasze cele, zawarte w naszej strategii nie wymagają weryfikacji. Niektóre zostały już osiągnięte, ale np. ROE to najtrudniejszy element strategii biorąc pod uwagę naszą konserwatywną politykę wzrostu, choć po I kwartale jest ono już dwucyfrowe"- powiedział Kott na konferencji.

Zysk netto wzrósł w skali roku o 49% do 101 mln zł w I kw. Wynik na działalności podstawowej sięgnął 423,0 mln zł, co oznacza wzrost o 11% w skali roku. W tym czasie koszty ogółem spadły o7% r/r do 272,7 mln zł.

Wskaźnik koszty do dochodów (C/I) wyniósł 62,1% , co oznaczało poprawę w stosunku do poziomu 63,1% w 2010 r.

Wskaźnik zwrotu z kapitału (ROE) wyniósł 10,1% na koniec I kw. wobec 8,6% na koniec 2010 r.

Wynik z tytułu prowizji wyniósł 149,9 mln zł i był wyższy o 1,4% w skali roku. Wynik z tytułu odsetek wzrósł o 17% r/r do 273,1 mln zł dzięki stabilizacji marży odsetkowej netto na poziomie 2,4% w efekcie poprawy średniego poziomu marży na depozytach i obniżenia średniej marży na kredytach.

„Marża odsetkowa jest zgodna z naszymi założeniami. W naszym scenariuszu bazowym założyliśmy utrzymywanie jej na poziomie 2,4-2,5% do końca roku"- powiedział członek zarządu Banku Millennium Fernando Bicho.

Odpisy na utratę wartości wyniosły 37,1 mln zł i były niższe o 17% w skali kwartału oraz o o 56% niższe w porównaniu z I kw. 2010 r. W większości (68%) odpisy zostały utworzone na zaangażowania detaliczne.

Wartość portfela kredytowego wyniosła 36.275 mln zł na koniec marca, co oznacza wzrost o 10,0% w skali roku i spadek o 1,3% kw/kw.

„W ujęciu kwartalnym zanotowano spadek portfela detalicznego o 2,0% głównie w wyniku aprecjacji złotego w stosunku do franka szwajcarskiego (-2,6%). Jednocześnie zanotowano wzrost kredytów dla przedsiębiorstw o 1,1%"- podał bank.

Kredyty dla przedsiębiorstw(w tym zaangażowania leasingowe) wyniosły 8.955 mln zł na koniec marca, co oznacza ich wzrost o 4,1% r/r.

Środki klientów ogółem osiągnęły na koniec marca wartość 39.980 mln zł , co oznacza wzrost o 10,9% w skali roku. Depozyty ogółem wzrosły o 11,1% rok do roku do 35.842 mln zł. Kwartalnie depozyty pozostały na stabilnym poziomie (+0,2% kw./kw.).

Kott poinformował, że rozpoczęta w połowie lutego kampania promującą rachunek bieżący "Dobre konto" przynosi satysfakcjonujące efekty.

„Jeśli porównać wyniki tej kampanii z założeniami jakie poczyniliśmy, to jesteśmy zadowoleni. Chyba osiągniemy nasze cele"- powiedział Kott.

Do końca marca bank zwiększył o 41 tys. do 1 113 tys. liczbę rachunków bieżących klientów detalicznych, a obecnie liczba otwartych nowych kont przekroczyła 50 tys. Bank do końca tego roku zamierza pozyskać 200 tys. nowych klientów detalicznych.

Współczynnik wypłacalności wyniósł 14,8%, przy wskaźniku kapitału podstawowego (core Tier 1) na poziomie 12,7%.

 

Biura do wynajęcia. Zobacz oferty na PropertyStock.pl

×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

SPÓŁKI

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Bank Millennium poprawił zysk r/r dzięki niższym odpisom i wzrostowi przychodów

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.206.238.77
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!