PARTNERZY PORTALU

Bank Śląski na e-trampolinie

Konto direct sprzedaje się świetnie, gorzej z funduszami inwestycyjnymi.

To był krok w dobrym kierunku. W dwa miesiące od debiutu 40 tys. klientów otworzyło konto direct w ING Banku Śląskim - pisze "Puls Biznesu". Takiego rezultatu nie powstydziłby się klasyczny bank internetowy.

— Tempo przyrostu rachunków jest znacznie szybsze, niż zakładaliśmy — mówi Brunon Bartkiewicz, prezes banku.

30 tys. właścicieli konta direct to nowy nabytek — osoby, które po raz pierwszy pojawiły się w tym banku. Pozostali są „konwertytami”: w ING mają rachunki, ale skorzystali z okazji i zamienili je na nowe, darmowe z dostępem przez internet. Ściślej mówiąc, darmowe dla tych, którzy z konta korzystają.

— Chcieliśmy uniknąć prowadzenia nieaktywnych rachunków. Udało się. Direct okazał się kontem bardzo transakcyjnym — mówi prezes.

Klienci detaliczni ING BSK dokonują przez internet już 97 proc. transakcji. Pod koniec 2004 r. odsetek operacji w sieci wynosił 73 proc.

— Internet staje się jednym z podstawowych kanałów kontaktów z bankiem, ale nie jedynym — zastrzega Brunon Bartkiewicz, który wróży długi żywot bankom z okienkami kasowymi i siecią oddziałów.

Oddziały bankowe wnet zresztą znajdą się na pierwszej linii ognia. Dzisiaj większości klientów bank kojarzy się z prostymi operacjami, jak odbieranie wynagrodzenia i płacenie rachunków. Zdaniem Brunona Bartkiewicza, to się zmieni.

— Polacy stają się zamożniejsi. Mamy więcej pieniędzy i potrzebujemy pomocy w zarządzaniu finansami. Od tego są nasi ludzie. Proszę się nie obawiać, nie ustanie ruch w oddziałach — mówi prezes ING BSK.

Brunon Bartkiewicz przyznaje, że dla banków nie będzie to tak dobry rok, jak miniony, ale patrzy w przyszłość z optymizmem. Dobrym prognostykiem jest pierwszy kwartał.

— Mamy dobre przyrosty wszystkich wskaźników. Rośnie liczba klientów, rachunków bieżących, bardzo wyraźnie przybyło kont OKO, mamy wysoką dynamikę kredytów hipotecznych — mówi Brunon Bartkiewicz.

Gorsze wyniki miały jedynie fundusze inwestycyjne. W tym dziale widać wyraźny spadek w pierwszych miesiącach roku.

— Osłabienie funduszy oraz sytuacja na giełdzie będzie mieć spory wpływ na wyniki wszystkich instytucji finansowych. Bez wątpienia nie osiągniemy takiej dynamiki, jak w ubiegłym roku. Mam jednak nadzieję, że giełda zacznie rosnąć w II połowie roku — prognozuje prezes Bartkiewicz.

Dynamikę może też przyhamować możliwy spadek sprzedaży kredytów, wywołany rosnącymi stopami w banku centralnym. I jeszcze jedno zagrożenie, rysujące się na nieco dalszym horyzoncie — perspektywa spowolnienia gospodarczego w przyszłym roku.

Dla banków ten rok będzie też trudniejszy ze względu na nowe wymogi kapitałowe, jakie nakłada na nich tzw. Bazylea II. W przypadku ING BSK wprowadzenie nowych wymogów zmniejsza współczynnik wypłacalności o 200 pkt bazowych — do 10 proc. Ale tylko na chwilę.

— Nie widzimy potrzeby, aby w sposób strukturalny zwiększyć kapitały poprzez emisję czy pożyczki podporządkowane, ponieważ w przyszłym roku będziemy ubiegać się w nadzorze bankowym o akceptację zaawansowanych modeli wyliczenia ryzyka. To, według naszych przewidywań, powinno przywrócić współczynnik wypłacalności na poziomie 12 proc. — mówi Brunon Bartkiewicz.

 

Biura do wynajęcia. Zobacz oferty na PropertyStock.pl

×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Bank Śląski na e-trampolinie

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.23.193
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!