PARTNERZY PORTALU

Banki Pekao i BZ WBK nie zmienią na razie barw i nazw

Bank Pekao na razie odłożył plany rebrandingu, czyli zmiany nazwy i logo.

- Co prawda według strategii grupy UniCredit tego typu zmiany w naszym banku powinny się dokonać do końca 2010 r. Nie ulega jednak wątpliwości, że obecne zawirowania na rynkach finansowych nie są najlepszym czasem na podejmowanie takich decyzji - mówi Arkadiusz Mierzwa, rzecznik Pekao. - Cała energia banku skupi się teraz na dobrym zarządzaniu - dodaje w wypowiedzi dla "Parkietu".

Zgodnie ze strategią zatwierdzoną przez spółkę matkę bank miał zmienić nazwę na UniCredit Pekao. Instytucja miała również zmienić kolorystykę - barwę niebieską na czerwień, którą stosuje spółka matka. Logo przedstawiające żubra planowano zastąpić cyfrą "1", którą oznaczone są wszystkie banki kontrolowane przez UniCredit w Europie.

Decyzję o zmianie nazwy odkłada też na razie Bank Zachodni WBK. Instytucja, która powstała z połączenia Banku Zachodniego i Wielkopolskiego Banku Kredytowego, od dawna podnosiła problem wprowadzenia innej, bardziej nowoczesnej nazwy. Jednak w ostatnich miesiącach bank kierowany przez Mateusza Morawieckiego przeprowadził wiele kosztownych kampanii marketingowych i poszerzył sieć placówek, która obecnie obejmuje cały kraj. Prezes Morawiecki przyznaje, że ponieważ wzrosła rozpoznawalność marki BZ WBK, decyzji o jej zmianie na razie nie podejmie.

Analitycy wskazują również inne powody decyzji największych banków. - Bankowcy mogą zapomnieć o takich nierealnych pomysłach, jak zmiana nazwy. Kiedy wszystkie banki pięć razy przyglądają się każdej wydawanej złotówce i za wszelką cenę ograniczają koszty, wydanie kilkuset milionów złotych na zmianę barwy byłoby po prostu głupotą - ocenia Marcin Materna, analityk Millennium DM. Mówi, że nie wyobraża sobie, aby obecnie np. Bank Zachodni WBK zmienił nazwę na AIB Bank.

- Dużo bardziej prawdopodobna byłaby operacja odwrotna, tzn. przejęcie cennej nazwy polskiego banku przez właściciela z Irlandii. Nie kojarzy się ona bowiem z kłopotami finansowymi. Podobnie jest z logo Pekao i UniCredit - ocenia Marcin Materna. Eksperci dodają, że wtedy, kiedy kolejne banki na świecie upadają, klienci najbardziej cenią te instytucje, które należą do rządu. - Wielu Polaków nie odróżnia Pekao, które należy do Włochów, od kontrolowanego przez Skarb Państwa PKO BP. W świadomości dużej części społeczeństwa bank z żubrem w logo jest nadal państwowy - tłumaczy Mateusz Ostrowski, analityk Open Finance.

- Większość banków w Polsce wolałaby przy tym nie być kojarzona ze swoimi spółkami matkami. Wystarczy przypomnieć, jak dużo zamieszania w ING BSK wywołały informacje o pomocy rządowej dla ING. Podobnego problemu nie miały MultiBank i mBank, które są detalicznymi markami BRE Banku, kiedy Commerzbank był przejmowany przez państwo - mówi Michał Macierzyński, analityk portalu Bankier. pl.

Eksperci dodają, że taka instytucja jak Bank Handlowy z pewnością wolałaby powrócić do tej właśnie nazwy, zamiast używanej obecnie Citibank Handlowy.

- Od korzystania z marki globalnej instytucji, która ma kłopoty, lepsze byłoby nawiązanie do tradycji Banku Handlowego, sięgającej 1870 roku - ocenia Michał Macierzyński.

Dotychczas największą operacją zmiany nazwy w sektorze było przemianowanie BIG Banku Gdańskiego na Bank Millennium.
×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Banki Pekao i BZ WBK nie zmienią na razie barw i nazw

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.101.141
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!