PARTNERZY PORTALU

Banki zniechęcają do wpłat w okienku

Banki zniechęcają do wpłat w okienku

W tym roku instytucje finansowe postawią ponad 500 wpłatomatów. I będą nas zniechęcać do wpłacania pieniędzy u pani w okienku

Pod koniec tego roku w Polsce będzie działało prawie 2200 wpłatomatów - wynika z informacji zebranych przez "Parkiet". To o ponad 30 proc. więcej niż obecnie. Najwięcej urządzeń do wpłacania pieniędzy będzie miał PKO BP (ok. 1000 bankomatów z funkcją depozytową), ING Bank Śląski (350 wpłatomatów) i Polbank (290 bankomatów z możliwością dokonania wpłaty).

ING do końca roku chce uruchomić ponad 200 maszyn (obecnie ma ich 135). - Wpłatomat to - obok bankomatu i terminalu transakcyjnego - element tzw. stref samoobsługowych, które mają znaleźć się w 350 spośród 430 naszych placówek - mówi Piotr Utrata, rzecznik prasowy ING.

Także Lukas Bank tworzy w swoich placówkach 24-godzinne strefy samoobsługowe, których częścią są wpłatomaty. Na razie jest ich 140, ale docelowo maszyny do wpłacania pieniędzy mają znaleźć się w każdej z prawie 200 placówek. Zwiększyć się ma również ich funkcjonalność. - Teraz we wpłatomacie można jedynie uregulować zobowiązania kredytowe. W najbliższych miesiącach chcemy umożliwić także wpłacanie pieniędzy na konto - mówi Marcin Pawelec z biura prasowego Lukas Banku.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, do uruchomienia własnych wpłatomatów przygotowuje się również Euronet. - Jesteśmy w trakcie programu pilotażowego. Pierwszych 50 maszyn zacznie działać w trzecim kwartale tego roku - mówi Marek Szafirski, wiceprezes Euronetu w Polsce. Do końca grudnia firma chce uruchomić od 100 do 200 urządzeń. Szafirski wyjaśnia, że będą one działały na podobnych zasadach, co prawie 1300 bankomatów Euronetu - klienci różnych instytucji finansowych będą mieli możliwość bezprowizyjnego korzystania z nich, natomiast koszty będą ponosiły banki.

Na etapie pilotażu jest także Bank Zachodni WBK. Chce jednak wprowadzić maszyny na tyle technologicznie zaawansowane, żeby klient mógł wypłacić pieniądze już w kilka minut po ich wpłaceniu. - To są bardzo drogie urządzenia i - zanim je wprowadzimy - chcemy się przekonać, czy nasi klienci rzeczywiście będą chcieli z nich korzystać - wyjaśnia Piotr Gajdziński, rzecznik prasowy.

Okazuje się jednak, że wcale nie łatwo jest przekonać Polaków do tego, żeby wpłacali pieniądze do maszyny. Niezbyt zachęcająco wyglądają wpisy na forach internetowych, gdzie klienci skarżą się na wpłatomaty, które "połknęły" ich pieniądze, a bank przez kilkanaście dni rozpatrywał ich reklamacje. Przedstawiciele instytucji finansowych przekonują jednak, że problemy wcale nie zdarzają się tak często. - Zaledwie trzy wpłaty na tysiąc są reklamowane - mówi Mateusz Żelechowski, rzecznik Multibanku.

Sposób na przekonanie klientów do korzystania z wpłatomatów znalazł ING. Nie pobiera prowizji za wpłaty we wpłatomatach, natomiast - jeśli klient chce wpłacić pieniądze w bankowym okienku - to musi za to zapłacić aż 9 zł.

 

Biura do wynajęcia. Zobacz oferty na PropertyStock.pl

×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Banki zniechęcają do wpłat w okienku

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.229.142.104
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!