PARTNERZY PORTALU

Biedronka chwali się wynikami, dalekimi od rekordów

  • PTWP - DlaHandlu.pl
    Autor: www.dlahandlu.pl
  • Dodano: 31-07-2013 14:02

Skonsolidowane przychody Grupy Jeronimo Martins, właściciela sieci Biedronka, wzrosły w I połowie 2013 r. o 13 proc. do 5,6 mld euro. Wszystkie brandy firmy zwiększyły udziały w rynku. Sprzedaż lfl w Biedronce wzrosła o 5,3 oraz o 2,9 proc. w Pingo Doce. EBITDA Grupy wzrosła o 11 proc. do 350 mln euro, a zysk netto o 9 proc. do 165 mln euro. Sprzedaż Biedronki wyniosła 3,693 mld euro.

Pedro Soares dos Santos, CEO JM, zwraca uwagę, że Biedronka po raz kolejny potwierdziła pozycję lidera na lokalnym rynku. W związku z tym Grupa przewiduje dobre perspektywy wzrostów sprzedaży i zysków w całym 2013 roku dla tej sieci.

W Polsce spowolnienie gospodarcze i spadek konsumpcji o osłabienie w strefie euro mocno osłabiły eksport. Sprzedaż żywności wzrosła w pierwszej połowie roku o 2,3 proc. przy niskim poziomie inflacji wynoszacym około 1,9 proc. Sprzedaż w Biedronce wzrosła o 16 proc. (18 proc. w euro), natomiast sprzedaż lfl wzrosła 5,3 proc, a liczba sklepów wzrosła w porównaniu z I pol. 2012 roku o 243. Sieć, pomimo niesprzyjającego otoczenia ekonomicznego, oraz niekorzystnej pogody w maju i czerwcu, gdy sprzedaż alkoholu i napojów była słabsza, zanotowała wzrost udziału w rynku o 2,3 p.p.(okres 1 2 miesięcy licząc do kwietnia 2013 r.).

Na rynku, na którym rośnie znaczenie aktywności promocyjnej i jednocześnie spada konsumpcja Biedronka zmieniła swoje pozycjonowanie cenowe i komunikację do klientów. Konkurencyjny i zyskowny wzrost na rynku polskim pozostaje głównym priorytetem firmy.

Grupa podtrzymuje plany wobec Biedronki na ten roku: 290 nowych sklepów i dwa centra dystrybucyjne.
×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Biedronka chwali się wynikami, dalekimi od rekordów

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.94.21.209
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!