Bugajski z PZU: prosty język w komunikacji z klientem to mniej reklamacji

Prosty język w komunikacji z klientami oznacza mniej reklamacji dla firmy - uważa redaktor przygotowanej przez PZU „Encyklopedii prostej polszczyzny" Piotr Bugajski. Publikacja to rodzaj słownika, który tłumaczy zwroty z tzw. korpomowy na język polski - dodał.

"Encyklopedia prostej polszczyzny" - jak czytamy w informacji PZU, które ją wydało - obejmuje ponad 3000 pojęć, konstrukcji językowych i haseł problemowych. Jedną z trzech jej części jest "Słownik korpomowy", zawierający kilkaset terminów. Znalazły się tam wyjaśnienia słów i całych zwrotów, które dla określonych środowiskach zawodowych czy firm są oczywiste, ale dla większości obiorców brzmią jak obcy język.

Autorzy publikacji podają ich znaczenie i przykłady użycia, podpowiadają, czy warto się nimi posługiwać i jakimi słowami można je zastąpić. Wyjaśniają, że np. "jeśli ktoś przygotowuje +invoice+, to znaczy, że wystawia fakturę, a jeśli "inwestyguje", to znaczy, że sprawdza, bada, analizuje" - czytamy w informacji o publikacji, która właśnie ukazała się na rynku wydawniczym.

"Komunikacja korporacyjna opiera się na słownictwie, które częstokroć utrudnia zrozumienie, jeśli zwracamy się do osób spoza środowiska. Na to zwracamy czytelnikom uwagę. Pomagamy również omijać językowe rafy w postaci wyrazów modnych, mylonych czy kłopotliwych gramatycznie" - wskazała cytowana w informacji główna redaktor "Encyklopedii" i prezes Fundacji Języka Polskiego dr Magdalena Wanot-Miśtura.

Znaczenie prostego języka w komunikacji z klientami podkreślił również dyrektor Biura Prostego Języka PZU i jeden z pomysłodawców "Encyklopedii Piotr Bugajski. "Według sondażu klienci PZU częściej niż inni deklarują, że w korespondencji, którą otrzymują, łatwo znaleźć potrzebne informacje i są one napisane zrozumiałym językiem. Dzięki temu rzadziej zgłaszają się z reklamacjami i rzadziej są zmuszeni kontaktować się z nami, aby dopytać o kwestie, których nie zrozumieli" - powiedział. Dodał, że tymi doświadczeniami firma chce się dzielić i takie wzorce promować.

PZU poinformowało, że jako pierwsza komercyjna instytucja podpisało "Deklarację na rzecz upraszczania języka", której inicjatorem było Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju. Sygnatariuszami "Deklaracji" są m.in. ministerstwa, samorządy, ZUS, Służba Cywilna i Polska Agencja Prasowa.

 

Biura do wynajęcia. Zobacz oferty na PropertyStock.pl

×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Bugajski z PZU: prosty język w komunikacji z klientem to mniej reklamacji

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.16.210
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!