PARTNERZY PORTALU

BZ WBK nie wyklucza rebrandingu na Santander

BZ WBK ocenia, że rozwijając się organicznie w perspektywie kilku lat jest szansa na dogonienie Pekao SA w wielkości aktywów. W kilkuletniej perspektywie bank nie wyklucza rebrandingu na Santander - poinformował dziennikarzy Mateusz Morawiecki, prezes banku.

"Chcemy organicznie rosnąć silnej niż konkurencja. Integracja z Santander Consumer Bankiem dodatkowo nam w tym pomoże" - powiedział Morawiecki.

"Organicznie w perspektywie kilkuletniej jest szansa na dogonienie Pekao SA"- dodał.

Prezes poinformował w poniedziałek, że bank zakończył kolejny etap fuzji z Kredyt Bankiem i działa już pod jednym wspólnym logo BZ WBK.

"Teraz koncentrujemy się na fuzji z KB, a później na Santander Consumer Banku. Będziemy gotowi za miesiąc do rozpoczęcia integracji z Santander Consumer Bankiem.

Prezes poinformował, że bank ten pozostanie spółką zależną BZ WBK i na razie zatrzyma swoją markę. Bank będzie rozmawiał w tej sprawie z KNF.

Morawiecki podtrzymał, że w drugiej połowie 2013 roku koszty integracji będą porównywalne do kosztów poniesionych w I połowie roku, kiedy wyniosły one 115 mln zł.

"Może to będzie kilka-kilkanaście milionów mniej" - powiedział Morawiecki.

Prezes nie wykluczył, że bank w przyszłości może przeprowadzić rebranding na Santander.

"Nie wykluczałbym w perspektywie kilkuletniej rebrandingu na Santander" - powiedział Morawiecki.

BZ WBK planuje, że w 2016 roku jego ROE przekroczy 20 proc. Fuzja z Kredyt Bankiem stworzyła trzeci bank w Polsce z jeszcze większymi aspiracjami - poinformował Mateusz Morawiecki, prezes banku.

"Naszą aspiracją na 2016 rok jest przekroczenie 20 proc. zwrotu z kapitału" - powiedział Morawiecki.

"Fuzja stworzyła trzeci bank w Polsce z jeszcze większymi aspiracjami" - dodał.

Wskaźnik ROE na koniec czerwca 2013 roku wyniósł 12,6 proc., a po wyłączeniu kosztów integracji z Kredyt Bankiem - 13,8 proc.

Prezes poinformował w poniedziałek, że bank zakończył kolejny etap fuzji z Kredyt Bankiem i działa już pod jednym wspólnym logo BZ WBK.

"Po dziewięciu miesiącach od rozpoczęcia fuzji zintegrowaliśmy wszystkie produkty i usługi. 99 proc. połączenia jest już za nami" - powiedział Morawiecki.

"Mamy do połączenia kilka systemów informatycznych. Pod koniec września nie ma oddziału, który nie miałby nad sobą szyldu BZ WBK" - dodał.

Przedstawiciele banku poinformował, że bank rozpoczyna największą kampanię marketingową w jego historii. Twarzą kampanii będzie amerykański aktor Kevin Spacey.

Porównywalny zysk netto BZ WBK w pierwszych dziewięciu miesiącach 2013 będzie wyższy niż osiągnięty rok wcześniej - poinformował dziennikarzy Mateusz Morawiecki, prezes banku.

"Porównywalny zysk netto za 9 miesięcy 2013 r. będzie lepszy niż osiągnięty w tym czasie w 2012 r." - powiedział w poniedziałek Morawiecki.

Prezes dodał, że dotyczy to zysku bez jednorazowych kosztów integracji z Kredyt Bankiem.

W pierwszej połowie 2013 roku skonsolidowany zysk netto wyniósł 793,1 mln zł, a wyłączając koszty integracji 923 mln zł.

Bank podał wówczas, że zysk netto bez kosztów integracji wzrósł o 9,6 proc. rdr (w porównaniu do zarządczych danych szacunkowych).

Bank poda skonsolidowany raport kwartalny za III kwartał 2013 r. 24 października.
×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: BZ WBK nie wyklucza rebrandingu na Santander

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.234.213
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!