PARTNERZY PORTALU

Dalsze wzrosty indeksów na warszawskim parkiecie; najwięcej zyskało Dino Polska

We wtorek większość głównych indeksów warszawskiego parkietu zwyżkowała Fot. Shutterstock.com

We wtorek większość głównych indeksów warszawskiego parkietu zwyżkowała. W gronie blue chipów najsilniej poszły w górę: Dino Polska, CCC i mBank.

  • Na wtorkowym zamknięciu WIG20 wzrósł 0,4 proc. do 2.110,11 pkt., WIG zwyżkował 0,3 proc. do 56.204,55 pkt., mWIG40 poszedł w górę o 0,2 proc. do 3.787,27 pkt., a sWIG80, jako jedyny, stracił 0,2 proc. do 11.590,84 pkt.
  • W gronie spółek z WIG20, które odnotowały największe wzrosty, były: Dino Polska - o 10,0 proc., CCC - o 4,0 proc. i mBank - o 3,9 proc.
  • Kurs Dino Polska wyrównał historyczne maksimum z 23 lipca 2019 roku (148 zł) i zwyżkował w wymiarze jednosesyjnym najsilniej w historii notowań na GPW.

Obroty na GPW wyniosły 807 mln zł, z czego 763 mln zł przypadło na spółki z WIG20.

WIG20, mimo otwarcia kilka punktów powyżej poniedziałkowego zamknięcia, przez większą część sesji oscylował w wąskim przedziale w okolicach 2.100-2.105 pkt., po czym ok. godz. 15.30, gdy amerykańskie rynki się otworzyły, rozpoczął, naśladując ich zachowanie, krótkotrwałą fazę spadkową. Od ok. 15.45 WIG20 zwyżkował, wbrew rynkom bazowym, zyskując do końca sesji ok. 20 pkt. i kończąc dzień na plusie.

Na rynkach wschodzących europejskiej części EMEA przeważały wzrosty - najsilniejsze w Rosji (+1,3 proc.) i Turcji (+ 0,9 proc.). Rynek węgierski nie pracował ze względu na obchody Dnia Św. Stefana.

DAX stracił 0,41 proc., a S&P500 zniżkował 0,04 proc. o 17.15.

W gronie spółek z WIG20, które odnotowały największe wzrosty, były: Dino Polska - o 10,0 proc., CCC - o 4,0 proc. i mBank - o 3,9 proc.

Kurs Dino Polska wyrównał historyczne maksimum z 23 lipca 2019 roku (148 zł) i zwyżkował w wymiarze jednosesyjnym najsilniej w historii notowań na GPW.

Dino Polska przed sesją poinformował, że skonsolidowany zysk netto wyniósł w II kw. 2019 roku 105,5 mln zł wobec 70,5 mln zł zysku rok wcześniej - konsensus zakładał 98,3 mln zł zysku netto.

"Wyniki Dino są bardzo dobre sprzedażowo. Sprzedaż LFL wzrosła o 16,6 proc. rdr, w związku z przesunięciem Świąt Wielkanocnych, a z moich wyliczeń wynika, że sprzedaż w sklepach nowo otwartych, które się nie wliczają do LFL, wzrosła o 19,8 proc." - powiedział analityk Ipopema Securities Krzysztof Kawa.

Jednocześnie, podczas wtorkowej telekonferencji prezes zarządu Dino Polska Szymon Piduch powiedział, że "liczymy, że pozytywne trendy makroekonomiczne będą się utrzymywały także w kolejnych kwartałach, co pozwoli nam na niski, dwucyfrowy wzrost sprzedaży LFL".

Grupa CCC podała w poniedziałek późnym wieczorem, że według szacunków miała w II kw. 2019 roku 341,9 mln zł zysku EBITDA, ponad 25 proc. więcej niż zakładał konsensus. Analitycy zauważają, że spółka pokazała mocny cash flow i trzymanie kosztów pod kontrolą.

"Wyniki CCC są sporo wyższe od oczekiwań, głównie na poziomie kosztów. Zarówno ja, jak i rynek oczekiwaliśmy wyższych kosztów. Trzymanie kosztów w ryzach wpłynęło pozytywnie na wyniki" - powiedział PAP Biznes analityk DM mBanku Piotr Bogusz.

"Bardzo dobry wynik pokazał segment sklepów stacjonarnych, gdzie nastąpiła poprawa EBIT. Z kolei w segmencie e-commerce wynik jest słabszy ze względu na podwyższone nakłady na marketing i ekspansję na nowe rynki" - dodał.
×

SPÓŁKI

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.228.24.192
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!