PARTNERZY PORTALU

Dyskonty ukształtowały sektor producencki

Dyskonty ukształtowały sektor producencki
fot. PTWP
  • PTWP - Portal Spożywczy
    Autor: Portalspozywczy.pl
  • Dodano: 06-11-2013 21:29

Choć format dyskontowy jest jednym z najważniejszych formatów na polskim rynku, to nie najniższe ceny zdecydowały o jego rozwoju. Świadczyć o tym może zniknięcie z rynku tzw. hard dyskontu, którego ponowne wprowadzenie byłoby niezwykle trudne. Rozwój dyskontów miał ogromny wpływ na sektor producencki - dzięki wysokim wymaganiom stawianym przez te sieci dziś możemy pochwalić się wysokim poziomem przemysłu spożywczego - to wnioski z dyskusji "Dyskonty - wpływ ekspansywnego formatu na handel i przemysł spożywczy w Polsce" podczas VI FRSiH.

Vitaliy Novikov, dyrektor generalny Coca-Cola HBC Polska ocenił, że Polska to jednocześnie rozwijający się, jak i rozwinięty kraj, na którym panuje duża konkurencja. - Rynek detaliczny w Polsce jest dzisiaj w pewnym sensie podobny do rynku niemieckiego. Jednak nikt nie jest w stanie powiedzieć jak ten rynek będzie wyglądać za parę lat, w jaki sposób będzie się rozwijał - mówił.

Prezes przyznał, że globalne trendy nie różnią się w sposób znaczący jeśli chodzi o polski rynek, a zjawiska, które zachodzą na świecie, zachodzą również w Polsce. - Ze względu na poziom konkurencyjności panującej na polskim rynku detalicznym nie mogę sobie wyobrazić, żeby jakikolwiek operator mógł odnieść na nim sukces bez zapewnienia efektywności cenowej. A to sprawia też, że producenci produktów markowych muszą tworzyć wartość, dostarczać korzyści klientom i nie mogą uciekać przed odpowiedzialnością korporacyjną - dodał.

Paneliści byli zgodni co do tego, że bardzo trudno jest przewidzieć, jak w przyszłości będzie wyglądał rynek dyskontów w Polsce, bo wszystko dynamicznie się zmienia. Wiele zależy od tego jak aktywne będą dyskonty w generowaniu potrzeb konsumenta, jak aktywnie będą potrafiły zarządzać jego potrzebami i jak aktywnie będą potrafiły rozwijać swoją sieć.

- Jest dużo elementów, które sprzyjają dyskontom, jednak trzeba pamiętać, że nie są one same na rynku, inne formaty również się rozwijają. Taki sam przyrost procentowy na rynku jak dyskonty miały w ciągu dekady sklepy convenience, one też podwoiły swój udział rynkowy - podkreślał Andrzej Wojciechowicz, z FMCG Business Consulting.
Zwrócił uwagę, że przez ostatnie 10 lat nastąpiły kolosalne zmiany na rynku, wzrost wartości sprzedaży detalicznej wyniósł ponad 100 mld zł.

- Dyskonty zainwestowały w klienta, w cenę, posługując się dźwignią w postaci marki własnej, która w doskonały sposób wprowadziła dyskonty na rynek konsumencki, spełniając ich potrzeby. Te wszystkie narzędzia dodatkowe, którymi dysponują dyskonty predysponują je do dynamicznego rozwoju - dodał Andrzej Wojciechowicz.

Czytaj więcej na Rynekspożywczy.pl
×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Dyskonty ukształtowały sektor producencki

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.236.140
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!