PARTNERZY PORTALU

Dzień Singla w Chinach. Sklepy internetowe zbierają potężno żniwo

W poniedziałek, 11 listopada, sprzedawcy internetowi oferowali internautom rabaty na towary od smartfonów, przez piwa rzemieślnicze po pakiety medyczne. fot. Shutterstock

Chińscy potentaci e-handlu Alibaba oraz platforma JD.com zarobiły blisko 70 mld dol. ze sprzedaży w Dzień Singla - podała we wtorek agencja AP. Sprzedawcy internetowi notują tego dnia najwyższe obroty, dzięki oferowaniu korzystnych rabatów .

Dzień Singla początkowo obchodzony był jako święto chińskich panien i kawalerów, czyli zdeklarowanych singli, jako alternatywa dla walentynek. Od 2009 roku za sprawą grupy Alibaba stał się też "handlowym eldorado".

W poniedziałek, 11 listopada, sprzedawcy internetowi oferowali internautom rabaty na towary od smartfonów, przez piwa rzemieślnicze po pakiety medyczne - wskazuje agencja.

Jak podała AP, sprzedaż za pośrednictwem platform grupy Alibaba wyniosła w ciągu 24 poniedziałkowych godzin 268,4 mld juanów (równowartość 38,3 mld dol.), a DJ.com - 204,4 mld junaów (29,1 mld dol.).

"Detaliści odetchnęli tego dnia z ulgą. Na co dzień zmagają się bowiem z malejącym popytem, bo chińscy konsumenci zaciskają pasa, obawiając się spowolnienia wzrostu gospodarczego i wojny handlowej z Waszyngtonem" - napisano.

Szybki rozwój handlu elektronicznego w Chinach to wynik, jak wskazała agencja, m.in. braku tradycyjnych sieci detalicznych oraz promowania przez chińskie władze korzystania z internetu do prowadzenia interesów. W rezultacie kraj ten ma największą populację online z ponad 800 milionami użytkowników internetu.
×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Dzień Singla w Chinach. Sklepy internetowe zbierają potężno żniwo

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.215.182.36
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!