PARTNERZY PORTALU

EEC 2017: product concept - jak odnieść sukces

Fot. Shutterstock.com
  • Autor: PortalSpożywczy.pl (Magdalena Brzózka)
  • Dodano: 18-05-2017 10:20

Podczas debaty „Product concept, czyli produkt od zera”, w ramach EEC 2017, paneliści rozmawiali o tym jak kompleksowo podejść do nowego produktu, o roli analiz ekonomicznych i modeli biznesowych w strategii rynkowej produktu oraz o szansach nowego produktu na konkurencyjność rynkową.

Jacek Sadowski, właściciel i prezes firmy DEMO Effective Launching, moderator panelu, rozpoczął dyskusję od tezy, że niezależnie od tego czy jest to wojna, olimpiada sportowa czy produkt – za każdym zwycięstwem stoi strategia czy idea i przeważnie charyzmatyczny strateg. - Więc jak zaczynamy jakiś projekt musi temu przyświecać jakaś idea – zapewniał Jacek Sadowski.

Product concept – czyli jak wymyślić produkt, żeby odniósł on sukces


Ewa Dudzic, współwłaścicielka firmy Phenicoptere i marki Glov – przyznaje, że pierwszy produkt firmy – rękawiczka Glov do demakijażu twarzy – powstał ze zderzenia trzech czynników. - Po pierwsze naszej własnej potrzeby, bo ja wraz ze wspólniczką nie lubimy zmywać makijażu, bo mamy delikatną cerę. Po drugie pod wpływem panujących ekologicznych trendów – dzisiaj odchodzi się od chemii na rzecz ekologicznych produktów również w kosmetykach. Po trzecie z powodu posiadanej wiedzy na temat istniejącej technologii tworzenia mikro włókien i pomysłu zastosowania jej w branży kosmetycznej, czego nikt wcześniej nie zrobił – wylicza Ewa Dudzic.

I tak zrodził się pomysł stworzenia innowacyjnego produktu, którego na rynku wcześniej nie było – produktu Glov do demakijażu samą wodą, wielokrotnego użytku bezpiecznego, naturalnego, wygodnego, dla mobilnego społeczeństwa przydatnego podczas podróży.  

- Na początkową fazę poświęciłyśmy 2 lata, co było w pewnym momencie frustrujące, jednak wiedziałyśmy, że wszystkie elementy trzeba dopracować na początku, bo później nie będzie możliwości się cofnąć, by coś zmienić. Na początku wiele czasu poświęciłyśmy na testy konsumenckie i badania techniczne w laboratoriach chemicznych, kosmetycznych i dermatologicznych, to wszystko zrobiłyśmy, po to by wszystkie deklaracje produktu były potwierdzone badaniami. To nam procentuje cały czas, bo dzięki temu mamy twarde testy, że nasz produkt jest bezpieczny i nikomu nie zagraża – dodaje.  

Drugim elementem był teksty konsumenckie. - Skupiłyśmy się na mniejszej grupie naszych znajomych i rodzin, bo jako mały start up nie mieliśmy możliwości zrobienia profesjonalnych badań. Wyciągnęłyśmy pierwsze wnioski – w naszym przypadku były to informacje typu: jak używać nasz produkt, czy jest wygodny – dodaje. Ewa Dudzic przyznaje, że od początku jej firma myślała o rozwoju globalnym, międzynarodowym – pod tym kątem powstała nazwa produktu. – Na początku trzeba sobie nakreślić kierunek – którędy i gdzie chcemy dotrzeć, do jakiej grupy docelowej chcemy się kierować - dodaje.

Łukasz Majer, prezes zarządu Nova Praxis, przyznał, że badania są bardzo ważne, jednak np. w świecie korporacji zmorą jest nadmiar badania wszystkiego i przesadne podejście do analiz. - Jeśli korporacja ma konkurować ze średnią firmą to musi umieć podjąć czasami decyzję na tzw. nos. Trzeba pamiętać, że złe decyzje są wpisane w budowanie nowych produktów, szczególnie tam gdzie jest innowacja. I nie można ludzi za to karać – mówił podczas EEC 2017 Łukasz Majer.

Andrzej Olszewski, konsultant, badacz rynku, przedsiębiorca, wieloletni prezes TNS OBOP podkreślił, że clou stworzenia produktu w pierwszej fazie jest umiejętność abstrakcyjnego myślenia, bo trzeba umieć dostrzec potrzebę rynku i znaleźć dobre rozwiązanie – to są dwie rzeczy, które są niezbędne żeby stworzyć produkt, który będzie dobrze przyjęty przez rynek.
×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: EEC 2017: product concept - jak odnieść sukces

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.93.74.227
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!