W Wielkiej Brytanii reklama internetowa atrakcyjniejsza od billboardów

W Wielkiej Brytanii reklama internetowa atrakcyjniejsza od billboardów
Fot. Adobe Stock/PTWP. Data dodania: 20 września 2022

Wydatki na ogłoszenia i reklamę internetową przekroczą w 2005 roku w Wielkiej Brytanii 1 mld funtów. Oznacza to, iż reklamodawcy więcej wydadzą w Internecie niż w radiu czy tzw. reklamie outdoorowej - poinformował portal informatyczny Zdnet.com.

Zdnet.com powołuje się na wyniki badań firmy konsultingowej PricewaterhouseCoopers i Interactive Advertising Bureau (IAB). Według raportu tych firm, w I półroczu tego roku na reklamę internetową przeznaczono 490 mln funtów, czyli aż o 62 procent więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

W tym samym okresie cała branża reklamowa w Wlk. Brytanii zanotowała tylko 3-procentowy wzrost. Udział rynku reklamy internetowej w całym rynku reklamowym wzrósł do 5,8 proc. Jest to już więcej niż wynoszący 5,1 proc. udział reklamy zewnętrznej (billboardy, ogłoszenia wolnostojące i przystankowe). Także mniejsze są udziały reklamy radiowej, wynoszące po I półroczu 3,6 proc.

W I połowie 2005 roku na reklamę internetową zostanie wydane więcej niż w całym roku 2003, kiedy to wydatki na tę formę reklamy sięgnęły 407,8 mln funtów. Wielka Brytania jest pierwszym krajem Unii Europejskiej, gdzie wydatki na reklamę internetową przekroczyły - w przeliczeniu - 1 mld euro rocznie.

Jedną z przyczyn rozwoju rynku reklamy internetowej jest wręcz eksplozywny rozwój dostępu szerokopasmowego - w ciągu ostatnich 12 miesięcy liczba użytkowników dostępu szerokopasmowego w Wlk. Brytanii podwoiła się, przekraczając 8 mln osób. Posiadacze dostępu szerokopasmowego spędzają kilkakrotnie więcej czasu w Internecie niż posiadacze modemów, którzy muszą się liczyć z wysokimi kosztami rachunków telefonicznych.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: W Wielkiej Brytanii reklama internetowa atrakcyjniejsza od billboardów

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.192.115.114
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!