Empik złapał wiatr w żagle. Będzie przyspieszenie

Grupa Empik notuje dynamiczne wzrosty w sprzedaży e-commerce oraz digital, których udział w przychodach to już prawie 50 proc. Grupa inwestuje też w lokalizacje convenience.  – Ten rok zakończymy z 23 nowymi salonami Empik i kilkunastoma nowymi sklepami Papiernik. Tempo ekspansji w przyszłym roku będzie jeszcze większe - mówiła podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego Ewa Szmidt-Belcarz, prezes Grupy Empik.

  • Grupa Empik koncentruje się na rozwoju w kierunku biznesu omnichannelowego; pandemia dodała firmie wiatru w żagle. Empik inwestuje w nowoczesne rozwiązania z zakresu sprzedaży online/mobile przy jednoczesnej ekspansji sieci stacjonarnej.
  • Strategicznym filarem jest dla Empiku dalszy rozwój subskrypcji, zarówno treści cyfrowych w ramach Empik Go czy Empik Music, z których korzysta już ponad 300 tys. użytkowników, jak i głównej usługi subskrypcyjnej czyli Empik Premium.
  • Już co piąty Polak jest w Empik Premium  -  to duża skala, ale liczymy wciąż na więcej – podsumowuje prezes Grupy Empik, Ewa Szmidt-Belcarz.


Ostatnie kilkanaście miesięcy jest dla biznesu niczym rollercoaster. Najpierw kryzys wywołany pandemią, później ożywienie gospodarcze, którego skala zaskoczyła wielu.

- Jesteśmy w dosyć trudnym momencie, jeśli chodzi o gospodarkę polską i globalną. Mierzymy się wciąż ze spowolnionymi lub zablokowanymi łańcuchami dostaw. Wyzwaniem jest inflacja zarówno po stronie konsumenckiej jak i po stronie producenckiej, która jest już dwa razy wyższa niż ta konsumencka - mówi w rozmowie z WNP.PL Ewa Szmidt-Belcarz, prezes Empik. Jej zdaniem jednak te zaburzenia będą miały charakter krótkoterminowy.

- Odczuwamy presję na naszą profitowość i marże, jednak mam nadzieję, że do połowy 2022 r. sytuacja się ustabilizuje - ocenia prezes Empiku.

Teraz dla największej sieci dystrybucji dóbr kultury i rozrywki najważniejsza jest dalsza optymalizacja procesów i praca nad elastycznym dostosowaniem się do tej rzeczywistości.

- Nie zwalniamy tempa rozwoju, inwestycji. Planujemy średnio- i długoterminowo obecność Grupy w poszczególnych segmentach rynku. Liczymy, że za kilka miesięcy sytuacja po stronie kosztów się ustabilizuje - mówi Ewa Szmidt-Belcarz.

Grupa Empik skupia się na rozwoju w kierunku biznesu omnichannelowego. Pandemia dodała w tym obszarze firmie wiatru w żagle.

- Byliśmy dosyć dobrze przygotowani do tego, co się wydarzyło w pandemii, gdyż już w 2019 r. udział przychodów z digitalu w naszej grupie wynosił 40 proc. Skala operacji e-commerce była duża. Wystarczy wspomnieć, że z naszego magazynu realizujemy 100 tys. zamówień konsumenckich dziennie! Tak nas zastała pandemia, która dodatkowo zdynamizowała obszary digitalowe. Dziś ten udział wynosi już 50 proc. i na pewno będzie rósł - ocenia Ewa Szmidt- Belcarz.

Grupa skupiać się teraz będzie na dalszym rozwoju platformy empik.com, która działa w modelu sprzedaży własnej, jak i marketplace. Zdaniem prezes Empiku, działająca od 2017 r. platforma ma przed sobą ogromny potencjał.

Kolejnym ważnym elementem jest dalszy rozwój subskrypcji, zarówno jeśli chodzi o produkty cyfrowe w ramach EmpikGo czy Empik Music, z których korzysta już ponad 300 tys. użytkowników, jak i poprzez główną usługę subskrypcyjną firmy Empik Premium.

- Już co piąty Polak jest w tym programie, to duża skala, ale liczymy wciąż na więcej - dodaje Ewa Szmidt-Belcarz, ale podkreśla przy tym, że w ramach budowy omnichanellowego biznesu Empik nie rezygnuje przy tym z rozwoju sieci stacjonarnej.

W tym roku w planach Grupy jest otwarcie 23 nowych Empików i kilkunastu Papierników. Tempo ekspansji w przyszłym roku ma być większe.

-  Chcemy otworzyć 50-70 nowych placówek. Pod tym względem nic się nie zmienia, przyspieszamy - podsumowuje Ewa-Szmidt-Belcarz.

 

Biura do wynajęcia. Zobacz oferty na PropertyStock.pl

×

KOMENTARZE (6)

Do artykułu: Empik złapał wiatr w żagle. Będzie przyspieszenie

  • Rob 2021-10-06 17:47:07
    Ten cały sukces przy najniższej pensji krajowej… 2800 brutto. Tyle zarabia pracownik sali sprzedaży. To pierwszy taki rok w historii tej organizacji z taką podstawą… Ale wyniki rekordowe. Smutne :-(
  • empik premium 2021-10-05 22:01:24
    niech powiedza jakim kosztem,pracownik musi wciskac doslownie klientowi empik premium
  • zlodziejaszki 2021-10-05 22:00:06
    niech pracownikom zaczna normalne pensje wyplacac,a nie wzbogacac sie na styranych pracownikach pracujacych za damski ch**
  • Andrzej 2021-10-05 19:51:46
    Od skrajnych lewaków nic w życiu nie kupię.
  • stawo73 2021-10-05 15:49:19
    Od około 8 lat nic nie kupiłem w Empiku, bo dla mnie firma jest zbyt zaangażowana ideologicznie.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.231.243.21
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!