PARTNERZY PORTALU

Fake newsy w mediach społecznościowych to realne zagrożenie dla firm

Incydenty w mediach społecznościowych stanowiły w ubiegłym roku 27 proc. problemów, z jakimi w ubiegłym roku mierzyły się ankietowane firmy Fot. Shutterstock.com

Rosną obawy przedsiębiorstw przed fake newsami i dezinformacją w mediach społecznościowych. Obecnie boi się ich 84 proc. dużych podmiotów w sektorze biznesowym z 13 krajów - wynika z dorocznego raportu firmy Kroll.

  • Incydenty w mediach społecznościowych stanowiły w ubiegłym roku 27 proc. problemów, z jakimi w ubiegłym roku mierzyły się ankietowane firmy.
  • Jednocześnie, jak zwraca uwagę dziennik "Financial Times", to pierwsza ankieta Krolla, w której do respondentów skierowano bezpośrednio pytanie o zagrożenia związane z mediami społecznościowymi.
  • Amerykańska komisja papierów wartościowych i giełd w 2015 roku wydała ostrzeżenie dla inwestorów o ryzyku związanym z fałszywymi plotkami rozsiewanymi w mediach społecznościowych i zapowiedziała, że będzie monitorowała strony największych portali.

Brytyjski dziennik przypomina, że w maju bank Metro zmuszony był usunąć swoje konto na Twitterze po tym, jak cena jego akcji spadła o 11 proc. w wyniku fałszywych plotek rozpowszechnianych na tej platformie oraz przez komunikator WhatsApp, głoszących, że Metro Bank jest bliski upadku i zachęcających klientów do opróżniania i zamykania rachunków.

Innym przypadkiem jest historia grupy funduszy BlackRock z USA. Padła ona ofiarą kampanii z użyciem fałszywego listu rzekomo napisanego przez jej szefa Larry'ego Finka, który trafił do mediów. Zawierał on ostrzeżenie, że firmy wspierane przez BlackRock zostaną porzucone przez tego największego na świecie inwestora, jeśli nie podejmą działań na rzecz ochrony klimatu.

"Financial Times" pisze, że regulatorzy rynkowi są świadomi problemów, jakie mogą nieść ze sobą media społecznościowe. Amerykańska komisja papierów wartościowych i giełd w 2015 roku wydała ostrzeżenie dla inwestorów o ryzyku związanym z fałszywymi plotkami rozsiewanymi w mediach społecznościowych i zapowiedziała, że będzie monitorowała strony największych portali.

Jak zaznacza gazeta, krajobraz zagrożeń dodatkowo komplikuje to, że firmy często korzystają z tzw. marketingu influencerskiego i działań "ambasadorów" marek (co zadeklarowało 78 proc. ankietowanych podmiotów). Oznacza to, że muszą weryfikować zarówno działania wpływowych osób w mediach społecznościowych, z którymi współpracują, jak i tworzonych przez nie cyfrowych społeczności.

Szef globalnych działań ds. wywiadu biznesowego w firmie Kroll Tom Everett-Heath ocenił, że firmy obecnie działają na "rynkach znacznie mniej stabilnych i bardziej złożonych niż kiedykolwiek wcześniej. Polegają też na szerszej sieci zewnętrznych podmiotów i coraz mocniej się cyfryzują. W wielu przypadkach składają również swoją reputację w rękach wpływowych osób w mediach społecznościowych".

Jak podkreślił, nie powinno dziwić, że obecnie firmy poszukują "lepszych, bardziej wydajnych dróg zapobiegania i wykrywania tych coraz bardziej zróżnicowanych zagrożeń jeszcze zanim przybiorą one rozmiar znaczących problemów".
×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Fake newsy w mediach społecznościowych to realne zagrożenie dla firm

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.170.76.39
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!