Z nową usługą startuje w Polsce kolejny fintech, który dostrzega potencjał finansowy polskich konsumentów i firm. Po debiucie opcji „zapłać za 30 dni” Klarny działająca od blisko pięciu lat w Polsce niemiecka Finiata wprowadza na polski rynek nową usługę scoringową, stosowaną do szybkiej oceny wiarygodności ubiegających się o kredyt. Ma ona ułatwić m.in. bankom, platformom zakupowym typu Allegro czy producentom finansowanie obrotowe małym i średnim firmom, które w standardowym procesie zostałyby odrzucone.
- Dzięki oparciu metodologii scoringowej na algorytmie Copernicus, przy kalkulacji ryzyka branych jest pod uwagę od dziesięciu do dwunastu tysięcy rekordów danych, m.in. finansowych, behawioralnych, transakcyjnych, z agencji kredytowych oraz mikrogeograficznych.
- Algorytm Copernicus, dedykowany ocenie ryzyka kredytowego, pozyskuje nowe dane, grupuje je w zmienne i zasila cały model. W rezultacie samouczący się algorytm stale poprawia dokładność przewidywania.
- System scoringowy Finiaty w wersji white-label jest rozwiązaniem przeznaczonym dla instytucji finansowych, ale także dla platform zakupowych czy producentów. Jest też dedykowany firmom, które regularnie zaopatrują przedsiębiorców z branż gastronomicznej, florystycznej, czy kosmetycznej.