Firmy zwiększają zyski, wprowadzając płatność kartą

Firmy zwiększają zyski, wprowadzając płatność kartą
mat.pras.

Nie od dziś wiadomo, że konsumenci chętnie sięgają po nowości. Karta płatnicza sama w sobie nie jest nowością, ale nowoczesne technologie jej towarzyszące (zbliżeniowość, standard EMV, płatności mobilne) sprawiają, że korzyści wynikające z jej używania zauważa coraz więcej konsumentów. Nie dziwi zatem trend wśród przedsiębiorców, którzy decydują się na umożliwienie swoim klientom płacenia właśnie kartą.

Klienci mają do dyspozycji wiele rodzajów kart płatniczych: debetowe, kredytowe, obciążeniowe czy przedpłacone. Niezależnie od rodzaju karty trzeba pamiętać, że coraz więcej konsumentów decyduje się na posiadanie takiej w portfelu. Co więcej, w Polsce prawie połowa (47%) ankietowanych mających kartę płatniczą deklaruje, że wolałaby robić zakupy w punktach handlowo-usługowych przyjmujących płatności kartą niż w tych, które nie są wyposażone w terminal płatniczy. Kartą najbardziej chcą płacić młodzi konsumenci, w wieku od 16 do 34 lat. Aż 41% z nich zrezygnuje z zakupu, jeżeli nie będzie mogło zapłacić kartą. Nawet jeśli przedsiębiorca sporadycznie spotyka się z sytuacją, gdy klient rezygnuje z zakupu, bo nie może zapłacić kartą, warto by wiedział, że na jednego klienta, który powraca do sklepu nieprzyjmującego kart, przypada aż 4,5 klientów, którzy następnym razem dokonają zakupu gdzie indziej - tak wynika z badań przeprowadzonych przez Visa (www.visa.pl).

Powodów, dla których klienci coraz chętniej używają kart, jest wiele: obok wygody i bezpieczeństwa należy wskazać programy rabatowe oferowane przez banki. Na ten trend nie pozostają obojętni przedsiębiorcy, którzy decydują się na wygospodarowanie miejsca w swoich firmach na terminale płatnicze.

By zwiększyć przychody firmy

Skoro spora grupa klientów deklaruje, że nie zakupi produktów lub usług w punktach, w których nie da się płacić kartą, to czemu przedsiębiorcy mieliby świadomie pozbawiać się zarobku? Naturalne jest, że decydują się na nawiązanie współpracy z firmami zaopatrującymi punkty w terminale płatnicze. Co więcej, zarobek może być wyższy, bo nie chodzi tylko o przyciągnięcie klientów przyzwyczajonych do płacenia kartą, lecz także o to, że tacy klienci na ogół kupują więcej, nie są bowiem ograniczeni kwotą gotówki, którą w danym momencie mają przy sobie.

Tak jest bezpieczniej

Dla wielu klientów karta płatnicza to symbol bezpieczeństwa. Mowa zarówno o możliwości zabezpieczenia pieniędzy przed kradzieżą (w przypadku utraty karty wystarczy ją zastrzec), jak i nowoczesnych technologiach (bezpieczne przechowywanie danych na chipie i uwierzytelnianie płatności PIN-em, zbliżeniowość, jednorazowe kody do płatności internetowych, czy możliwość dochodzenia od nieuczciwego dostawcy zwrotu za pośrednictwem banku - tzw. chargeback). Nie należy zapominać także o komforcie psychicznym - dostęp do wszystkich środków (w ramach ustalonych przez klienta limitów płatności) oznacza, że nie dojdzie do krępującej sytuacji związanej z koniecznością wycofywania części produktów przy kasie wówczas, gdy rachunek okaże się zbyt wysoki.

To wcale nie kosztuje wiele

Część właścicieli punktów handlowo-usługowych przed udostępnieniem klientom możliwości płacenia kartą powstrzymują koszty. Rzeczywiście, jeszcze kilka lat temu były one dość spore. Dziś jednak sytuacja wygląda znacznie lepiej, bo obniżona została kluczowa opłata wpływająca na wysokość przeprowadzanych transakcji, czyli tzw. opłata interchange. Co więcej, na polskim rynku działa już kilkunastu agentów rozliczeniowych, co pozwala przedsiębiorcom negocjować warunki współpracy i wysokość kosztów.

 

Biura do wynajęcia. Zobacz oferty na PropertyStock.pl

×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Firmy zwiększają zyski, wprowadzając płatność kartą

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.55.22
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!