PARTNERZY PORTALU

Gorzów Wlkp.: Będzie można załatwiać urzędowe sprawy przez paczkomaty

Klienci gorzowskiego magistratu będą mogli załatwić sprawy urzędowe bez bezpośredniego kontaktu z urzędnikami. Na potrzeby Urzędu Miasta Gorzowa firma InPost przygotowała dwa paczkomaty.

Dokumenty można nadać i odebrać za pośrednictwem takiego urządzenia - poinformowała dyr. Wydz. Promocji i Informacji UM Gorzowa Marta Liberkowska.

"W tej trudnej sytuacji, w której się znaleźliśmy szukamy takich rozwiązań, by maksymalnie ułatwić mieszkańcom kontakt z urzędnikami i pomóc w załatwianiu spraw urzędowych. Zwróciliśmy się do InPost z pytaniem, czy nie mogą nam pomóc w rozwiązaniu problemu obsługi mieszkańców. Odpowiedź firmy była błyskawiczna" - powiedział prezydent Gorzowa Wlkp. Jacek Wójcicki.

"Wcześniej widzieliśmy możliwość stworzenia takiej usługi, jednak dopiero na początku pandemii powołaliśmy dedykowany zespół naszych specjalistów, z zadaniem przygotowania komercjalizacji koncepcji. Prezydent Gorzowa, jako pierwszy stwierdził, że to jest świetny pomysł i rozwiązanie obecnych problemów. Szybko stworzyliśmy maszyny skonfigurowane pod potrzeby miast i przygotowaliśmy usługę InPost Urząd24, która znacznie ułatwi obieg dokumentów między urzędem a mieszkańcami" - powiedział prezes InPost Rafał Brzoska.

Pierwsze dedykowane paczkomaty tego typu oznaczone herbem miasta zostały ustawione w Gorzowie. Mieszkańcy mają możliwość bezpośredniego umieszczania w nich przesyłek, a dodatkowo mogą je nadać z każdego innego paczkomatu firmy InPost.

Jak wyjaśniła Liberkowska, mieszkańcy mogą załatwić wybrane sprawy urzędowe przy pomocy paczkomatów InPost wypełniając prosty formularz na stronie urzad24.inpost.pl/Gorzow i zanieść wymagane dokumenty do dowolnego, wybranego przez siebie paczkomatu na terenie miasta.

Urządzenia znajdują się przy głównej siedzibie magistratu przy ul. Sikorskiego oraz przy ul. Myśliborskiej. W nich będzie można odbierać dokumenty nadane przez urzędników. Koszt nadania przesyłki przez klienta wynosi 5,99 zł.

"W trakcie pandemii rekomendujemy wygodny i bezpieczny odbiór dokumentów zdalnie przy pomocy darmowej aplikacji InPost Mobile z poziomu smartfona (aplikacja do pobrania w sklepach App Store i Google Play, zamiast standardowego użycia panelu dotykowego" - dodała Liberkowska.

Na początek Urząd Miasta w Gorzowie rozpoczął przyjmowanie przez paczkomaty spraw do Wydziału Komunikacji. Gorzowianie mogą tą drogę załatwić m.in. wszelkie sprawy związane z rejestracja pojazdów czy prawem jazdy. O załatwieniu sprawy i możliwości odbioru dokumentów będą powiadamiani drogą elektroniczną - za pośrednictwem emaila bądź smsu.

Gorzowski magistrat zapowiada, że w niedalekiej przyszłości paczkomaty będą pomocne w załatwianiu innych urzędowych spraw.

×

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Gorzów Wlkp.: Będzie można załatwiać urzędowe sprawy przez paczkomaty

  • Grzegorz 2020-04-06 12:23:15
    Brawo za inicjatywę i błyskawiczne działania. Na pewno będą kolejne Magistraty.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.172.213
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!