Zysk netto Grupy Żywiec przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej w pierwszym półroczu 2020 roku spadł do 49,9 mln zł z 97,6 mln zł. Zysk z działalności operacyjnej grupy zmniejszył się po sześciu miesiącach bieżącego roku do 98 mln zł z 131 mln zł przed rokiem.
- Pomimo dużej niepewności w otoczeniu oraz spadku sprzedaży w kanale gastronomii związanej z epidemią, zwiększyliśmy przychody ze sprzedaży. Przyczyniło się do tego przede wszystkim utrzymanie wzrostu sprzedaży w segmencie premium oraz dynamiczny wzrost marki Namysłów - wskazał prezes Grupy Żywiec Francois-Xavier Mahot. - Nasze przychody rosły jednak wolniej niż koszty. W szczególności wzrosły koszty opakowań, co wynika większego zainteresowania konsumentów piwem w opakowaniach jednorazowych. W pierwszym półroczu inwestowaliśmy także w drogę do rynku w tradycyjnym kanale sprzedaży. W efekcie przełożyło się to negatywnie na poziom zysku operacyjnego - zaznaczył Francois-Xavier Mahot.